به همراه نمودار؛
جمعیت شهرنشینی در استان یزد بر اساس سرشماری سال95، 85 درصد و روستا نشینی 15 درصد باشد که یکی از مهمترین دلایل آن خشکسالی است.
کد خبر: ۵۷۳۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹ 03 March 2018

به گزارش تابناک یزد، نقش روستا و روستائیان کشور در هر دوره و زمانه ای را به‌ویژه در زمینه توسعه و رشد اقتصادی نباید نادیده گرفت؛ زیرا این قشر شریف و بعضاً محروم از امکانات اولیه زندگی و امور رفاهی، برای عمران و آبادانی ایران زحمات فراوانی را متحمل شده‌اند و در کنار آنان نیز عشایر، این مردمان غیرتمند و صبور که امام آنان را ذخائر این مملکت نامیده اند، در راه داشتن وطنی سرافراز جان فشانی ها و ایثارگری های فراوانی از خود نشان داده‌اند. متأسفانه در سالیان اخیر به روستا و عشایر آن‌گونه که باید توجه شود نشد؛ هر چند که نظام اسلامی در راستای محرومیت زدایی و ارائه امکانات به مناطق روستایی و عشایری خدمات ارزنده ای ارائه داده، به جهت ممانعت از مهاجرت روستائیان به شرها امکانات لازم را فراهم نکرده است و همین امر سبب شده جمعیت شهرنشینی در استان یزد بر اساس سرشماری سال95، 85 درصد و روستا نشینی 15 درصد باشد.

به گزارش یزد بی آبی متاسفانه به دلیل عدم رعایت عدالت در بخش‌های مختلف آموزشی، رفاهی، پزشکی و غیره مهاجرت از روستاها و شهرهای کوچک استان یزد به مرکز استان روز به روز در حال افزایش باشد.

نتایج آخرین سرشماری رسمی کشور جمعیت استان یزد، یک میلیون و 138 هزار و 533 نفر در سال 1395 اعلام شد که از این تعداد 656 هزار و 474 نفر در شهر یزد ساکن هستند یعنی 57.66 درصد جمعیت در مرکز استان زندگی می‌کنند و در واقع شهرنشینی به روستا نشینی و حضور در شهرهای کوچک استان ترجیح داده شده و آمار بالای مهاجرت را رغم زده است.

خشک شدن قنات ها در استان یزد باعث مهاجرت روستاییان به شهر شده است

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدهادی علوی تفتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۴
از بس در روستاها دارند شبانه روز جوانان نماز میخوانند و قران و سجده شکر میکنند . از درب و دیوار روستاها دارد اب میجوشد و جاری شده به سمت شهرها با ادمهایش. هه .هه.هه. مسخره ها . با گناهانشان انتظار هم دارند باران رحمت ببارد بر سرشان. ..والله اعلم. خداست. الیس الله به احکم الحاکمین هم خداست..هیچکه حریف قدرت لایزال خدا نمیشود. روز بروز یوم البدتر بدتر...غضب خدا و عذاب الهی اینجوریه..خدا را بشناسید..ایها العالم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار