مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان چرداول گفت: آموزش های حرفه ای و صنایع دستی و فنی به بیش از 622 نفر از افراد تحت حمایت این نهاد ارائه شد.
کد خبر: ۵۷۰۷۳۲
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰ 25 February 2018

 به گزارش تابناک ایلام؛خدابنده جمشید زاده افزود: این تعداد افراد که شامل 402 نفر بانوان و 220 نفر آقایان بوده در رشته های کامپیوتر، قالیبافی،گلیم بافی، کیف و کفش، خیاطی،آرایشگری،کشاورزی دوره های آموزشی را متناسب با رشته آموزشی به مدت 45 روز تا 2 ماه فراگرفته و مدرک معتبر مهارت یابی از طریق سازمان آموزش فنی و حرفه ای دریافت کرده اند.

وی اضافه کرد: با آموزش های داده شده به این تعداد افراد از مددجویان و با دریافت تسهیلات متناسب با رشته آموزشی و شغلی موفق به راه اندازی مشاغل و کسب وکار خانگی شده و به توانمندی اقتصادی رسیده اند.

مدیر کمیته امداد امام (ره)چرداول تاکید کرد: راه تحقق استقلال اقتصادی مددجویان اشتغال پایدار به همراه آموزش و حرفه آموزی متناسب با مهارت است و آموزش خانواده های تحت پشتیبانی امداد در رشته های صنایع دستی و فنی و حرفه ای از مهم ترین برنامه های نهاد کمیته برای اشتغال و خودکفایی وایجاد شغل و درآمدزایی می باشد.

جمشید زاده خاطر نشان کرد: نظارت مستمر بر اجرای طرح ها، آموزش های تکمیلی در حین اجرای اشتغال، بازاریابی، فروش تولیدات با قیمت مناسب از دیگر اقدام های کمیته امداد در این راستا می باشد.

 

 

ایرنا

وی با ذکر این نکته که مدت دوره های آموزشی متناسب با رشته های آموزشی متغییر می باشد از هزینه کرد 825 میلیون ریال اعتبار برای اجرای دوره های آموزشی خبر داد.

جمشیدزاده مهمترین هدف برگزاری دوره های آموزشی را مهارت یابی، آموزش، ایجاد اشتغال و کسب منبع درآمد برای مددجویان تحت پوشش امداد عنوان کرد.

وی یادآور شد که در سال جاری تا کنون 128 طرح اشتغالزایی در رشته های مختلف با اعتبار 23 میلیارد و800میلیون ریال اجرایی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار