فرمانداران و اعضای شورای شهرهای میبد در استان يزد و نایین در استان اصفهان در نشستی پيرامون خواهرخواندگي اين دو شهر براي رشد و توسعه‌ بيشتر اين شهرها بحث و تبادل نظر كردند.
کد خبر: ۵۷۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 25 February 2018

«حسين فلاح» فرماندار میبد در اين نشست تعامل و تبادل نظرها را در راستای توسعه عمران و آبادانی بین دو شهر میبد و نایین مهم و قابل اهمیت دانست و گفت: بررسی دیدگاه‌ها، استفاده از نقطه‌نظرهای یکدیگر در توسعه آبادانی و پیشرفت عمران هر دو شهری حائزاهمیت است و قطعاً تجربیات هر يك مي‌تواند بستر مناسبی برای ادامه توسعه شهر ديگر باشد.

وي به معرفي برخي آداب و رسوم خاص میبد پرداخت و گفت: شهرستان میبد با داشتن پراکندگی زیاد جمعيتي داراي روستاها و آبادی‌هايی با آداب و رسوم متفاوت است.

وي همچنين افزود: البته اين روستاها نيز دارای مشکلاتی هستند كه تعامل مسئولان دو شهرستان مي‌تواند به رفع اين موانع كمك كند.

فلاح یکی از ویژگی‌های هر شهرستاني را همکاری تمام دستگاه‌ها و مسئولان  آن شهر را عنوان و اعلام كرد: شهري موفق است که همه مسئولان و ميران آن با یک نیت و در یک جهت گام بردارند . 

فرماندار با اشاره به مثلث خیرین ، دولت و شهرداری، گفت: رئوس اين مثلث مي‌توانند در جهت توسعه و عمران شهر با كمك يكديگر بستر مناسبی را ایجاد کنند.

وي در ادامه جهانی شدن شهریزد را بسیار مهم تلقي كرد و افزود: قرار گرفتن شهرستان‌هاي ‌نایین و میبد در مسیر گردشگری یزد می‌تواند به عنوان یک برند برای دو شهر مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

«محمود اسدزاده» شهردار میبد نيز هدف اصلی اين نشست را توسعه فرهنگی بیان کرد و گفت: با ایجاد دبیرخانه فرهنگی و برنامه‌ریزی درست و دقیق، درگام اول نخبگان و صاحبان فکر و اندیشه دو شهر با هم آشنا خواهند شد و سپس از ظرفیت‌هاي هم بهره خواهند گرفت.

وي پتانسیل‌های شهر میبد را يادآور شد و گفت : ميبد در بخش کشاورزی از لحاظ تولیدات در جایگاه مناسبی قرار دارد به نحوي كه در برخي توليدات رتبه‌هاي اول تا سوم كشاورزی استان را در اختيار دارد.

اسدزاده در حوزه  گردشگری و میراث فرهنگی ميبد نيز بیان كرد: میبد با وجود داشتن 700 هکتار بافت تاریخی  و ارزشمند، دارای پتانسیل خوبی برای ایجاد رونق و اشتغال است.

وی به دو شهرک اقتصادی و صنعتی میبد نيز اشاره كرد و افزود: وجود این دو شهرک، یک منبع درآمدزای مهم است كه می‌توان در جهت توسعه و عمران شهری از آن بهره گرفت . 

اسدزاده ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری با استفاده از تجربیات شهرداری و شورای شهر نایین در چارچوب ضوابط و قوانین را برای توسعه و عمران شهر میبد و بالعكس را از ديگر زمینه‌های مهم همکاری و تعامل بین دو شهر عنوان كرد.

شهردار در پایان نيز نیروی کار ماهر و آموزش‌دیده، وجودخیرین، جاذبه‌های گردشگری، بافت شهری و معماری دو شهر را براي برقراري اين تعامل مهم و حائز اهمیت خواند.

گفتني است، درحاشیه این نشست مسئولین و اعضاي شورای شهر نایین از بافت تاریخی و شهری میبد نيز دیدن کردند

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار