امام جمعه مهریز مراسم معنوي اعتكاف را از برنامه های مهم معنوی و خلاقی که نقش موثری در سازندگی مردم و به ويژه جوانان دارد، خواند و گفت: باید از اين فرصت برای جذب و ساماندهی جوانان با برنامه‌ریزی درست و مورد نیاز اقدام کرد .
کد خبر: ۵۷۰۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵ 24 February 2018

حجت الاسلام «عبدالرضا محی الدینی» در نشست هماهنگي اعتكاف پيش‌رو كه اوائل سال آينده برگزار مي‌شود، افزود: برنامه‌های مخصوص جوانان شرکت‌کننده در آيين اعتکاف باید جذاب، پرمحتوا و بر حسب نیاز آنها و با هدف خودسازی و بصيرت افزایی انجام شود.

وی ادامه داد: داشتن وحدت رویه در انجام برنامه‌ها در سایه همدلی و همکاری بخش‌های مختلف و همراهی و حمایت‌های خیران و مسوولان نیز باید مدنظر دست‌اندرکاران اعتکاف قرار گیرد و بتوان به نحو شایسته‌ای از آنها استفاده کرد. 

«ولی دهقان» رییس شورای اعتکاف شهرستان مهریز همچنين اظهار کرد: سال گذشته این مراسم معنوی با حضور هزار و ۶۱۸ نفر برگزار شد که از این تعداد يك‌هزار و ۱۱۰ نفر خواهران و بقیه برادران بودند.

وي افزود: پارسال مراسم اعتکاف در ۱۸باب مسجد شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی مهریز برگزار شد که حدود ۶۰ درصد معتکفان دانش‌آموزان و جوانان بودند.

دهقان تصریح کرد: امسال در حوزه شهری، مسجدجامع ولی عصر به عنوان محل اعتکاف متمرکز برادران و همچنین مسجد صاحب الزمان، مسجد امام حسین و همچنین مسجد استهریج به عنوان محل اعتکاف خواهران پیش‌بینی شده است.

این مسئول اظهار کرد: در مراسم اعتکاف امسال، برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی با حضور استادان و کارشناسان مذهبی انجام می‌شود که تمهیدات لازم با همکاری اداره تبلیغات اسلامی برای انجام فعالیت‌های مذهبی صورت می‌گیرد.

دهقان در پايان نيز يادآور شد: مراسم اعتکاف آتي روزهای ۱۱،۱۲ و ۱۳ فروردین‌ماه ۹۷ برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار