رئیس پلیس راه استان یزد از شناسایی 145 نقطه حادثه‌خیز در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲ 24 February 2018

به گزارش تابناک یزد،احمد مظفری با اشاره به اصلاح راه‌های پرخطر و پرحادثه قبل از آغاز سفرهای نوروزی گفت: برای طرح نوروزی جلساتی با حضور ارگان‌های دخیل در امر تصادف مانند راهداری، اداره راه، شهرداری، اورژانس، هلال‌احمر، دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و عوامل انتظامی جلساتی گرفته خواهد شد؛ چون حضور آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

وی با اشاره به اینکه این ارگان‌ها باید در کنار پلیس مستقر باشند چراکه اگر مشکلی به وجود آمد خدمات‌رسانی همراه، هم‌زمان و زودتر انجام شود، افزود: نقاط حادثه‌خیز استان یزد را با حضور اداره راه و شهرسازی، راهداری و پلیس‌راه مشخص و مستند شده و از 145 نقطه حادثه‌خیز، 39 نقطه حادثه‌خیز موردتوافق تهران قرارگرفته و به راهداری اعلام‌شده است.

 رئیس پلیس‌راه استان یزد بابیان اینکه اکثر این نقاط آشکارسازی شده است، تصریح کرد: وقتی در جاده حرکت می‌کنید نقاط حادثه‌خیز با تابلوهای فسفری مشخص‌شده و در ایام عید نوروز این نقاط را با پرچم مشخص خواهیم کرد.

مظفری بابیان اینکه بیشترین حوادث در واژگونی خودروها است و بااین‌وجود حضور پلیس بسیار تأثیرگذار است، اظهار داشت: ما در جاده‌ها و نقاط حادثه‌خیز استقرار زیادی خواهیم داشت به لحاظ اینکه مردم ما را ببینند و اگر راننده‌ای خسته است با دیدن پلیس توقفی داشته باشد و آن خستگی و خواب‌آلودگی راننده از بین برود.

این مسئول گردنه علی‌آباد به سمت دهستان دهشیر را یکی از نقاط حادثه‌خیز استان یزد برشمرد و اضافه کرد: به لحاظ اینکه بعد از گردنه که شیب تندی قرار دارد در آنجا محدودیت سرعت، نصب دوربین و احداث پارکینگ انجام‌شده است. همچنین محور 54 کیلومتری شهرستان بافق و روستاهای اکرمیه و اکرم‌آباد با توجه به اینکه در شهر و تصادف خیز است، از دیگر نقاط حادثه‌خیز استان یزد هستند.

وی با اشاره به اینکه پاسگاه پلیس‌راه یزد کرمان افتتاح‌شده و جایگاه و امکانات بهتری دارد، خاطرنشان کرد: هرچند ما به‌وسیله اصحاب رسانه و مطبوعات تغییرات جغرافیایی و نقاط حادثه‌خیز استان یزد را اطلاع‌رسانی کنیم حوادث ما در جاده‌ها کمتر خواهد بود.

رئیس پلیس‌راه استان یزد در پایان از اصحاب رسانه و کسانی که به عناوینی برای کاهش حوادث اطلاع‌رسانی می‌کنند تشکر کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار