معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: ادارات و دستگاه‌ها از ظرفیت طرح مجازات جایگزین حبس استفاده کنند.
کد خبر: ۵۷۰۳۳۳
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳ 24 February 2018

محمدحسین رحیمی زاده پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولین شهرداری یزد با اشاره به عمده برنامه‌های معاونت پیشگیری که بخش عمده‌ای از آن مربوط به مباحث فرهنگی در استان یزد است، گفت: حدود یک سال است که این معاونت وارد مباحث طلاق شده و خوشبختانه در 10 ماهه گذشته نزدیک به 22 درصد ورودی دعاوی خانوادگی کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه آمار ثبت‌احوال نشانگر توقف رشد طلاق در استان یزد طی 10 ماهه گذشته است، دعاوی مربوط به خانواده نباید در ابتدا در دفاتر خدمات ثبت شود و همان وهله اول به دادگستری ارجاع داده شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: ابتدا زوجین باید در کارگاه‌های آموزشی و مراکز مشاوره شرکت کرده و در صورت عدم توافق، پرونده آن‌ها به دادگستری ارجاع داده شود. باید آموزش‌های قبل از ازدواج توسعه یابد.

رحیمی زاده با اشاره به بحث اعتیاد و راه‌اندازی دادگاه درمان مداری در استان یزد، اظهار داشت: با کمک دادگاه درمان‌مدار یک غربالگری بر روی معتادین صورت می‌گیرد؛ لذا همکاری‌های لازم در جهت خانه بهبودیافتگان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی با تأکید بر اشتغال افراد بهبودیافته، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم با همکاری شهرداری در جهت مهارت‌آموزی و تقبل هزینه حرفه‌آموزی با سازمان فنی حرفه‌ای به توافق برسیم و مکانی‌هایی را به‌صورت مجتمع در راستای اشتغال‌زایی بانوانی که همسر آن‌ها با بیماری اعتیاد دست‌وپنجه نرم می‌کند قرار دهیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در خصوص مجازات جایگزین، تصریح کرد: بحث مجازات جایگزین که عمدتاً در جرائم غیرعمدی بوده است، شهرداری و دیگر نهادهای پذیرنده می‌توانند در جهت اشتغال و به‌کارگیری این افراد، از این قشر نیز استفاده کنند.

وی حاشیه‌نشینی را از بحران‌های موجود نام برد و عنوان کرد: سازمان‌های خدمات رسان ملزم به عدم خدمات‌رسانی شده‌اند؛ همچنین در بحث حاشیه‌نشینی اگر بتوان به‌صورت مشترک اقداماتی را انجام داد که روند توسعه آن کاهش یابد مؤثر خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار