در سیزدهمین نشست‌ پخش فیلم تئاتر حوزه هنری یزد نمایش «کرشمه خسروانی» به کارگردانی سیدحسین پیغمبری به نمایش درآمد و با حضور عوامل آن تحلیل شد.
کد خبر: ۵۷۰۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳ 24 February 2018

«علی جاور» با بیان این‌که سیزدهمین نشست‌ پخش و تحلیل فیلم تئاتر این مرکز به نمایش «کرشمه خسروانی» نوشته سیدمهدی شجاعی به کارگردانی سیدحسین پیغمبری،‌‌هنرمند توانای یزدی‌ اختصاص داشت، اظهار کرد: در این نشست که در آخرین روز بهمن‌ماه با استقبال پرشور جوانان، هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر استان در نارنجستان هنر برگزار شد، ابتدا فیلم این اثر به نمایش درآمد و سپس با حضور کارگردان، بازیگران و سایر عوامل نمایش درباره ویژگی‌های آن بحث و گفتگو شد .

وی افزود: تعریف تئاتر محیطی و تفاوت آن با سایر گونه‌های نمایشی، بازی بازیگران، نشانه‌های مورد استفاده در نمایش و طراحی لباس  از جمله مواردی بود که درباره آن‌ ‎ ها صحبت شد و کارگردان نیز در این زمینه‌ها توضیحات لازم را ارائه کرد .

مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری یزد با اشاره به این‌که «کرشمه خسروانی» سال 92 در یزد اجرا شده و همه عوامل آن بومی هستند، گفت: در این نشست همچنین بازیگران و عوامل نمایش نیز در خصوص نقش خود و حضورشان در این نمایش گفتند .

نمایش «کرشمه خسروانی» نشان دهنده واقعیت حکومت بنی امیه و زندگی ائمه اطهار (علیهم السلام) به ویژه کمالات حضرت سیدالشهدا (ع) است .

امیررضا وزیری، محمد جواد فارغ یزدی، علی اصغر صفاییان، مهدی قانع، سیدهادی آقابزرگی، حمید شاکری، مریم‌السادات هاشمی، مجید عصمت‌پناه، مریم قطب‌الدینی، زهرا السادات آل‌داوود و حمیده چوپانی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند .

دیگر عوامل نمایش عبارتند از؛ طراح صحنه و لباس: ابوالفضل سلیمی دربرزی، طراح نور: احسان نیک محضر، اجرای نور: امید نیک محضر، منشی صحنه: مریم فخرالدینی، موسیقی: علی امیدی، صدابردار: امیر رضا راستجو .

گفتنی است؛ نشست‌ هفتگی پخش و تحلیل فیلم تئاتر، دوشنبه‌ها در نارنجستان هنر حوزه هنری یزد واقع در چهار راه فاطمیه، ابتدای خیابان آیت الله کاشانی، کوچه آزادی برگزار می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار