فرماندار بافق، این شهرستان را در حوزه اشتغال، مهاجر پذیر دانست و گفت: شمار بیکاران نسبت به گذشته کاهش یافته و اکنون فقط 35 نفر از بیمه بیکاری استفاده می کنند.
کد خبر: ۵۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶ 24 February 2018

محمد زاده رحمانی به نشست کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان بافق اشاره کرد و آمار و مستندات ارائه شده در این در نشست را امیدوار کننده دانست و افزود: این آمار بیانگر خروجی مثبت فعالیت مسوولان و مدیران بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی این شهرستان در راستای ایجاد اشتغال و تحقق اهداف سیاست های اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است.
وی بافق را گنجینه معادن ایران خواند و گفت:از ابتدای سال ٩٦ تاکنون بیش از 2 هزار نفر به عنوان بیمه شده اصلی در این شهرستان به خانواده تامین اجتماعی پیوسته و به عبارتی دارای شغل شده اند.
زاده رحمانی اضافه کرد: همچنین در سال جاری ١٩٢ کارگاه در بافق دارای کد تامین اجتماعی شده اند که ١٠٠ مورد از این کارگاه ها، پیمانکاران معادن و شهرداری هستند ولی نکته مهم اینکه ٩٢ مورد از این تعداد، کارگاه ها و واحدهای تولیدی و خدماتی متنوع است.
او یادآور شد: 14هزار و ١٥٠ نفر کارگر، تکنیسین، کارشناس و مهندس در کارگاه ها و کارخانجات تعمیرات دیزل های لکوموتیو راه آهن شهرستان بافق مشغول کار هستند.
فرماندار بافق خاطر نشان کرد: یکهزار نفر هم دارای مشاغل خاص (بیمه خویش فرما) هستند ولی با این وجود، آمار بیمه بیکاری مجموعه شهرستان، فقط ٣٥ نفر است.
معادن سنگ آهن، فسفات آسفوردی، سرب، اورانیوم ، شن و ماسه و سنگ های زینتی و همچنین کارخانجات تعمیرات لکوموتیو بافق بیش از 12 هزار نیروی کار را در خود جذب کرده و با احتساب خانواده آنها و بازنشستگان، بیش از 86 درصد جمعیت این شهرستان به معادن وابسته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار