مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامي در امور روحانیت اظهار كرد: اين كه براساس اسناد بالادستي ايران در افق 1404 به قطب علمي اول منطقه تبديل شود تنها از طريق كتاب و كتابخواني محقق خواهد شد.
کد خبر: ۵۷۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹ 24 February 2018

 حجت الاسلام و المسلمین «محمدرضا حشمتی» در مراسم آغاز به كار سيصد و پنجاه و ششمين نمايشگاه استاني كتاب و دهمين نمايشگاه كتاب يزد و رسانه‌هاي ديجيتال، اظهار كرد: نمايشگاه‌هاي كتاب به نوعي جشن دانايي هستند.

وي با بيان اين كه براساس اسناد بالادستي جمهوري اسلامي ايران، كشورمان در افق 1404 بايد به اولين قطب علمي منطقه تبديل شود، تحقق اين مهم را تنها در گروي كتاب و كتابخواني دانست و تصريح كرد: در واقع در تمام زمينه‌هاي نيازمند دانستن و مطالعه هستيم و اكنون فرصت مغتنمي است كه فرهنگ مطالعه را در كشور ترويج دهيم و جامعه را با وجوه مختلف كتاب آشنا سازيم.

حشمتي با بيان اين كه كتاب مجموعه‌اي منسجم از فكر و انديشه است كه در فرهنگ اسلامي باارزش‌ترين آن قران كريم است، تاكيد كرد: با فضاي مجازي باسواد نخواهيم شد، هرچند كه بخشي از دانش را مي‌توان ار فضاي مجازي كسب كرد ولي كتاب، انديشه افراد را بارور مي‌سازد.

مشاور وزير در پايان نيز از برگزاركنندگان اين نمايشگاه تقدير و تشكر كرد.

گفتني است؛ در مراسمي كه با حضور نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، استاندار و جمعي از مسئولان و دوستداران كتاب استان برگزار شد، دهمين نمايشگاه كتاب يزد از امروز پنجم اسفندماه فعاليت خود را براي مدت يك هفته در محل نماشگاه‌هاي دائمي يزد آغاز كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار