مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی دانشگاه یزد از برگزاري هفته دانشگاه سبز با برگزاري ويژه‌برنامه‌هايي از 14 تا 22 اسفندماه جاري خبر داد.
کد خبر: ۵۷۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶ 24 February 2018

دکتر «ابوالفضل مرشدی» در اين باره تصريح كرد: با ابلاغ وزارت علوم، دانشگاه‌ها پایلوت طرح مدیریت سبز در کشور تعيين شده‌اند تا دستاورد‌های فنی و علمی در حوزه‌ مدیریت سبز پس از اجرا در دانشگاه‌ها بتواند در شهرهای کشور اجرا شود . 

دبير برگزاري هفته دانشگاه سبز با اشاره به رقابتي كه در اين حوزه در بين دانشگاه‌ها شكل گرفته است، از ورود جدي دانشگاه يزد به اين مقوله خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در سال جاری ترویج فرهنگ حفظ محیط زیست را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده است و در این راستا از همه تشکل‌ها و واحدهای دانشجویی خواسته که بخشی از فعالیت‌های خود را حول این محور تعریف کنند . 

وي با اشاره به برگزاري هفته نمادين دانشگاه سبز در دانشگاه يزد از 14 تا 22 اسفندماه، در اين رابطه خاطرنشان كرد: محتوي اين برنامه در واقع مديريت مصرف انرژی اعم از آب، برق و گاز، برنامه‌هايي در رابطه با تفكيك زباله و توسعه فضاي سبز است كه در قالب برنامه‌هايي نمادين انجام مي‌شود.

مرشدي در مورد برنامه‌هايي اين هفته در دانشگاه نيز اظهار كرد: برگزاری نشست‌هاي تخصصي و هم‌انديشي، سخنراني‌ فعالان محيط زيست، برگزاري روز بدون خودرو در دانشگاه، مسابقه ایده شو، مسابقه عکاسی، نصب بنر و توزیع بروشور، برپایی ایستگاه‌هاي نقاشی، طبیعت‌گردی و پیاده ‎‎ روی از جمله برنامه‌هاي دانشگاه در اين هفته خواهد بود.

وي راجع به مخاطبان اين برنامه‌ها عنوان كرد: با توجه به برگزاري اين برنامه‌ها در داخل دانشگاه، عمده مخاطبان دانشجویان و اساتيد و كاركنان هستند ولي با توجه به همکاری تشکل‏‏های زیست محیطی و دستگاه‏های مرتبط با حوزه‏ ‎های برق، آب و منابع طبیعی ساير اقشار مانند دانشآاموزان نيز مي‌توانند در اين برنامه مشاركت كنند.

دبير برگزاري هفته دانشگاه سبز با بيان اين كه مهمترين هدف از برگزاري برنامه‌هاي دانشگاه در اين هفته، ايجاد حساسيت و آگاه‌سازي جامعه به ويژه قشر دانشجو، اساتيد و كاركنان دانشگاه نسبت به موضوع صرفه‌جويي در مصرف انرژي است، ابراز اميدواري كرد كه برگزاري اين هفته شروعي باشد كه فرهنگ مصرف بهينه به خانواده‌هاي اين اقشار نيز بسط داده شود.

مرشدي در پايان نيز متذكر شد: دانشگاه يزد نه تنها در حوزه فرهنگ‌سازي مديريت سبز اهتمام دارد بلكه حتي در اجراي طرح‌هاي عمراني جديد نيز شيوه‌هاي مديريت سبز و استانداردهاي زيست محيطي را لحاظ خواهد كرد و اميدواريم شاهد استمرار اين برنامه‌ها باشيم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار