کانال اقتصاد مقاومتی وابسته به یک نهادانقلابی از تغییر تولیت بنیاد صدوق (از املاک و دارایی های شهید آیت الله صدوقی) خبر داده است.
کد خبر: ۵۶۹۹۰۲
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۰ 23 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ بنیاد دینی و فرهنگی و اقتصادی صدوق که قریب شصت و اندی سال قبل به دست با کفایت سومین شهید محراب مقدمات خرید زمین، پایه ریزی، شکل گیری و ساختمان سازی اش با هدف دستیابی به درآمد پایدار برای تبلیغات اسلامی، نشر معارف دینی، مسائل فرهنگی و رفع مشکلات اقتصادی طلاب شروع شده بود با سیر تکاملی خود، تربیت طلاب دینی و کمک به اقشار مختلف را بعد از انقلاب، شروع کرد.

این بنیاد بزرگ و نمونه، بعدها به یک نهاد اقتصادی و خیریه تبدیل شد و اکنون ده ها بنگاه اقتصادی کوچک و بزرگ در چندین استان کشور را در زیر مجموعه دارد که برخلاف تصور عموم مبنی بر مصادره ای بودن، اغلب خریداری شده یا هبه بوده و چون اغلب سهام شرکتهایی بوده که مطابق قانون تجارت اداره میشدند، هیچوقت معاف از مالیات نبوده است.
این بنیاد بزرگ آثار خیر و ماندگاری را به جای گذاشته، صدها مدرسه، مسجد، خانه جوانان و طلاب، مراکز علمی و آموزشی و دانشگاهی و درمانی و ... در جای جای این مرز و بوم دارد.

بر اساس خبرها گویا در مدیریت و تولیت این بنیاد تغییراتی صورت گرفته است. بر این اساس آیت الله ناصری، امام جمعه به تولیت املاک بنیاد صدوق متعلق به بیت شهید صدوقی منصوب شد.
فلاح زاده استاندار اسبق یزد و بابایی معاونش، ناظمی استاندار اسبق قم، شیخ محمد صدوقی به عنوان سایر اعضا انتخاب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار