مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به ۹ برابر شدن پهنای باند استان یزد، گفت: موتور جست‌و‌جوگر ملی "پارسی‌جو" نخستین پروژه‌ای است که توانسته مهاجرت معکوس نخبگان به یزد را به وجود آورد.
کد خبر: ۵۶۹۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰ 23 February 2018

اکرم فداکار در جمع خبرنگاران یزد با اشاره به اینکه پذیرش فناوری و استفاده درست از آن در جامعه نیازمند فرهنگ‌سازی است، اظهار  داشت: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در ارتباط با این موضوع ایفا می‌کنند و لازم است ارتباط کامل و خوبی بین رسانه‌ها و مجموعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان یزد ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: با وجودی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وظیفه و مسئولیتی در قبال ایجاد اشتغال ندارد، از آنجا که تنها حوزه ای که اشتغال و اقتصاد آن با هم در حال است، حوزه فناوری اطلاعات است، و با در نظر گرفتن نیروی بسیار خوب و پرظرفیت جوان کشور، وزارت ارتباطات در این زمینه احساس وظیفه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات با هدف تسهیل‌گری و بستر‌سازی، اقدام به ورود در زمینه کسب و کارهای جدید در حوزه‌های فناوری اطلاعات کرده که همه فعالیت‌های این وزارت خانه و ادارات کل فناوری اطلاعات استان‌ها در زمینه تسهیل‌گری و بستر‌سازی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با اشاره به اینکه 77 شرکت دانش‌بنیان در استان یزد فعالیت دارند، عنوان کرد: در این حوزه خوشبختانه استان یزد به نسبت جمعیت توانسته رتبه سوم کشور را از آن خود کنند.

فداکار یزد را یکی از برجسته‌ترین استان‌های کشور در حوزه فناوری اطلاعات دانست و خاطرشان کرد: از تعداد کل شرکت‌های دانش بنیان فعال در استان یزد، 38 شرکت در حوزه فناوری اطلاعات یا همان آی‌سی‌تی فعالیت دارند که در این رابطه در جایگاه دوم کشور قرار گرفته‌ایم.

وی ایجاد شتابد دهنده‌ها در استان یزد را یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه فناوری اطلاعات دانست و افزود: یک سال و نیم قبل نخستین شتاب دهنده استان یزد در دانشگاه یزد راه‌اندازی شد و خوشبختانه دومین شتاب دهنده استان یزد هم مراحل استقرار خود در این دانشگاه را انجام می‌دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با تاکید بر اینکه یکی از نیازهای اصلی شرکت‌های دانش‌بنیان به ویژه شرکت‌های فعال در حوزه آی‌سی‌تی، منابع مالی است گفت: در این زمینه تمام توان خود را به کار بستیم و جزو معدود استان‌هایی هستیم که هم در تسهیلات و هم در روش‌های مختلف دیگر تامین اعتبار اقدامات بسیار خوب و گسترده‌ای انجام داده‌ایم.

فداکار بیان کرد: در این رابطه با اقدامات صورت گرفته و تلاش‌هایی که در زمینه جذب سرمایه‌گذار صورت گرفت، خوشبختانه موفقیت‌های خوبی در زمینه جذب سرمایه‌گذار استانی و ملی به دست آمد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد بیان کرد: از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه بستر‌سازی مناسب برای دسترسی مناسب مردم یزد به فناوری اطلاعات، توسعه خدمات زیرساختی و بهبود وضعیت پهنای باند استان یزد بوده است.

فداکار تصریح کرد: در این زمینه خوشبختانه پهنای باند استان یزد که در ابتدای دولت یازدهم شش و 3 دهم بود، امروز با افزایش 9 برابری، به 60 رسیده است.

وی موتور جست و جوی فارسی "پارسی جو" را یکی از ظرفیت‌های بسیار خوب استان یزد دانست و گفت: این موتور جست‌و‌جو توسط کارشناسان و متخصصان یزدی به وجود آمده و در حال حاضر به عنوان تنها پروژه‌ای در استان یزد فعالیت می‌کند که توانسته زمینه مهاجرت معکوس نخبگان استان را فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار