فرماندار خاتم با بیان اینکه بیش از 18 درصد از مساحت شهرستان تحت حفاظت محیط زیست است خواستار توجه جدی به این پتانسیل در شهرستان شد.
کد خبر: ۵۶۹۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴ 23 February 2018

فرجام فاضلی روز پنجشنبه در حاشیه نشست با مدیرکل محیط زیست استان یزد گازرسانی به روستاهای بخش مرکزی از جمله باغ معدن، قناتو، چاه کلنگ و همچنین تجهیز پایگاه های اطفاء حریق در مناطق جنگلی را از اولویت های اداره کل محیط زیست دانست.
وی به وجود مرکز تحقیقات هوبره در این شهرستان اشاره و تاسیس موزه تاریخ طبیعی و محیط زیست و همچنین تامین نیروی مورد نیاز محیط زیست شهرستان و یک دستگاه خودرو را خواستار شد. 
مدیر کل محیط زیست استان یزد هم یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست و به تبع آن ادارات کل محیط زیست استانها بر اساس وظایفی که در اصل 50 قانون اساسی دیده شده است و با توجه به ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به مجمع تشخیص و از این مجمع به دولت در افق 1400 وطیفه دارد تا با یک هم افزایی به مسئولان اجرایی و مردم و ارگانی به اسم محیط زیست در واقع مردم را باید به سوی جامعه ای سالم و پاک و رفاه اجتماعی هدایت کند. 
سید حسین سادات موسوی عنوان کرد: در این چارت با توجه به اینکه نگاه محیط زیست یک نگاه آمایشی به سرزمین است در سه حوزه تلاش می کند تا فعالیت هایی را انجام دهد.
وی یادآور شد: در حوزه تنوع زیستی که ما عضو کنوانسیون حفاطت از تنوع زیستی به کشور و دنیا هستیم حوزه آموزش اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در سطوح مختلف و کاهش آلاینده های زیست محیطی سعی کردیم این موضوع را در استان یزد با تلاش همه همکاران و هم افزایی بین ادارات و حمایت مسئولان اجرایی کنیم. 
وی یادآور شد: جای خوشحالی است که جهت گیری استان با نگاه آمایشی در برنامه ششم پررنگتر خواهد شد و در خاتم با توجه به اینکه نگاه ما یک نگاه آمایشی است توسعه اش هم به نطر می آید باید بر اساس مزیت ها و پتانسیل هایی که این شهرستان دارد باشد.
وی اظهار کرد: خاتم با توجه به منابع خدادادی و داشتن حدود 64 هزار هکتار جنگل باید به یک منطقه اکوتوریسمی تبدیل شود تا ضمن ارز آوری یک درآمدزایی نیز برای مردم این منطقه داشته باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار