بر اساس تفاهم مسئولین میراث فرهنگی یزد با شرکت مخابرات استان یزد، اماکن تاریخی یزد مجهز به وای فای عمومی می‌شود.
کد خبر: ۵۶۹۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۳ 22 February 2018

به گزارش تابناک یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد، روز گذشته در نشستی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی یزد، مدیرعامل شرکت مخابرات استان و جمعی از کارشناسان دو دستگاه، مجهز شدن اماکن تاریخی استان یزد به وای فای عمومی موردبحث و بررسی قرار گرفت.

فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد در این نشست با تأکید بر ضرورت ارتباط و تعامل دو بخش گردشگری و فناوری اطلاعات تصریح کرد: بی‌شک توسعه خدمات الکترونیک گام مؤثری در راستای جذب گردشگر خواهد بود.

دانش یزدی در ادامه اجرای این طرح در شهر و استان یزد با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و قرار گرفتن استان در مثلث طلایی گردشگری را بسیار مفید ارزیابی کرد و افزود: این پروژه باید در استان، بافت و اماکن تاریخی اجرا و گسترش یابد.

«مهدی مقوم» مدیرعامل شرکت مخابرات استان یزد نیز در این نشست بابیان اینکه پیاده‌سازی ارائه وای فای عمومی نیاز به حمایت ویژه مدیران برای اشتراک‌گذاری مکان لازم و برق برای نصب تجهیزات ارائه سرویس دارد، از مدیرکل میراث فرهنگی استان خواستار ارائه فهرستی از اماکن پیشنهادی و معرفی ناظر فنی برای اجرای این طرح شد.

مقوم در ادامه اولویت اجرای این طرح را با توجه به ثبت جهانی، در شهر یزد و مکان‌هایی که تردد، توقف و تعداد بازدیدکننده زیاد است عنوان کرد و گفت: ارائه وای فای عمومی، رفاه بیشتر بازدیدکنندگان از شهر، بافت و اماکن تاریخی آن را به دنبال دارد.

گفتنی است: طرح ارائه وای فای عمومی در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا در اماکن عمومی و دارای بازدیدکننده زیاد به‌عنوان یک تبلیغات هدفمند متناسب و همگام با گردشگری از سوی دولت کشور مقصد انجام می‌شود که رضایت گردشگران و مردم آن منطقه را در پی دارد و قطعاً همسو بودن مراکز فناوری اطلاعات با نگرش و رویکرد در گسترش و هدفمندسازی گردشگری می‌تواند مهم‌ترین گام در جهت اعتلای این صنعت باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار