کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد از ارائه خدمات بهداشتی و پیشگیری به مردان در خانه های بهداشت و پایگاه های سلامت خبر و انجام غربالگری سرطان‌ها خبر داد.
کد خبر: ۵۶۹۵۹۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵ 22 February 2018

حمیده فتاحی ظهر امروز در جمع کارشناسان مرکز بهداشت شهرستان یزد با اشاره به اینکه مردان کمتر از زنان به خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت مراجعه می کنند، اظهار داشت: در این مراکز به مردان نیز خدمات خوبی به ویژه در حوزه پیشگیری ارائه می شود.

وی بیان کرد: اصلی ترین خدمات به مردان ۳۰ تا ۵۹ سال ارائه می شود که عمده مباحث نیز آموزشی و انجام غربالگری هایی برای پیشگیری از بروز بیماری ها است.

فتاحی تصریح کرد: آموزش در حوزه تغذیه، تحرک بدنی و ورزش، شناسایی عوامل خطر و ... از مهمترین خدماتی است که به مردان ارائه می شود.

کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت یزد عنوان کرد: مردانی که به این مراکز مراجعه می کنند، ابتدا غربالگری می شوند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر ارجاع می شوند.

فتاحی یادآور شد: مباحث مرتبط با دخانیات، موادمخدر، مسائل روانشناختی و در مجموع انواع خطرسنجی ها در مورد مردان انجام می شود و یکی از اصلی ترین خدماتی که به مردان در خانه ها و پایگاه های بهداشت و سلامت ارائه می شود، غربالگری انواع سرطانها به ویژه سرطان روده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار