شهردار یزد با بیان این‌که دولتمردان باید توجه ویژه به بحث توسعه شهر یزد داشته باشند گفت: طبق مصوب شورای اسلامی شهر یزد کسانی که در راستای توسعه هتلینگ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری یزد سرمایه گذاری کنند از شرایط دریافت تسهیلات ویژه بهرمند می‌شوند.
کد خبر: ۵۶۹۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶ 22 February 2018

به گزارش تابناک یزد مهدی جمالی‌نژاد با بیان این‌که مردم و فیزیک شهر یزد شرایط کسب عنوان شهر پایدار را دارند، اظهار کرد: ظرفیت‌های مذهبی، طبیعی و علمی بار معنوی ارزشمندی را برای شهر یزد ایجاد کرده است.

وی با اشاره اختصاص رتبه برتر کنکور سراسری به استان یزد طی چند سال گذشته تاکنون، افزود: اخیراً شهر یزد نامزد کسب عنوان پایتخت کتاب در سطح کشور شده است.

شهردار یزد تصمیم گیری برای توسعه این شهر را، با توجه به ظرفیت‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و انسانی، بسیار حساس و حائز اهمیت دانست و گفت: معماری منحصر بفرد و بافت تاریخی یزد از جمله دلایل حساس بودن برنامه‌ریزی برای توسعه این شهر است.

جمالی‌نژاد در ادامه بازاندیشی، بازخوانی و بازآفرینی را یکی راهکارهای لازم برای تدوین برنامه توسعه شهر یزد دانست و بیان کرد: خوشبختانه در شهر یزد جمعیت عظیم و پویایی در حوزه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فعال هستند.

این مقام مسئول تمایل سرمایه گذاران بومی به سرمایه گذاری در شهر یزد را از دیگر ظرفیت‌های شاخص این شهر عنوان کرد و تصریح کرد: این تعهد ستودنی سرمایه گذاران یزدی شرایط را برای توسعه بیش از پیش این استان و شهر در حوزه‌های مختلف ایجاد کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور سرمایه گذاران مختلف به ویژه بومی‌ها را مهمترین رسالت مسئولان در قبال توسعه مدیریت شهری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی در استان دانست و گفت: متأسفانه بستر لازم برای حضور سرمایه گذاران بومی و غیربومی در شهر یزد آماده نیست.

جمالی نژاد با بیان این‌که دولت مردان باید نظر ویژه‌ای به شهر و برنامه‌های توسعه‌ای آن داشته باشند، تأکید کرد: توسعه شهر و استان یزد مستلزم همکاری تمام مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در سطح کلان ملی است.

شهردار یزد خاطرنشان کرد: شهرداری یزد در نظر دارد در عوارض سال آینده برای کسانی که قصد سرمایه گذاری به منظور توسعه هتلینگ و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سطح شهر یزد را داشته باشد تسهیلات مختلف و مناسب ارائه می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار