مقایسه تغییرات ارقام دخل و خرج سال ۹۷ از لایحه بودجه دولت تا مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس منتشر شد.
کد خبر: ۵۶۸۶۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۴ 20 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ بررسی لایحه بودجه 97 حاوی پیش‌بینی ارقام دخل و خرج سال 97 کل کشور در مجلس شورای اسلامی به مراحل پایانی رسیده است.

پس از چکش کاری و اصلاحات فراوان برخی تبصره‌های بودجه در کمیسیون تلفیق، هم اکنون جزئیات آن به صحن مجلس آمده تا پس از تصویب به شورای نگهبان تقدیم و در نهایت با طی کردن فرایندهای اداری به دولت ابلاغ شود.

براساس خبرها، هم اکنون بخش درآمدی بودجه سال آینده به پایان رسیده و منابع تعیین تکلیف شده‌اند و نمایندگان مجلس مشغول بررسی و تصویب هزینه‌های آن هستند.

                                                                                                                                                                 * ارقام به ریال است

جزئیات منابع بودجه نشان می‌دهد که ارقام تصویب شده در صحن مجلس با آنچه دولت در قالب لایحه ارائه کرده، متفاوت بود و سقف کل منابع بودجه از حیث درآمد 1.45 درصد افزایش یافته است.

منابع بودجه عمومی متشکل از منابع عموومی و درآمدهای اختصاصی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی است. در حال حاضر منابع بودجه عمومی با 4.31 درصد افزایش از 424 هزار میلیارد تومان لایحه به 443 هزار میلیارد تومان رسیده است، یعنی این منابع افزایش 183 هزار 493 میلیاردو 776 میلیون ریال روبرو است.

                                                                                                                                                 ارقام به ریال است

به گزارش فارس، یکی از ایراداتی که همیشه مسئولان سازمان برنامه و بودجه مطرح می‌کنند، به این مسئله باز می‌گردد که منابع و درآمدها در مجلس افزایش پیدا کرده و براوردهای دولت را دچار مشکل می‌کند و در نهایت منجر به کسری بودجه خواهد شد.

منابع عمومی لایحه بودجه 97 در مجلس با 4.92 درصد افزایش روبرو شده که احتمال کسری بودجه را در سال آینده بیشتر می‌کند. بنابراین این بخش 181 هزار 376 میلیارد و 148 میلیون ریال افزایش دارد.

                                                                                                                                               ارقام به ریال است

 

 

//فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار