یک دختر ۱۱ ساله مصری که در خیابانهای شهر اسوان در جنوب این کشور دستفروشی می کرد، برنده یک مسابقه دو ماراتن شد.
کد خبر: ۵۶۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۴ 20 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ به نقل از یورونیوز،این مسابقه دو ماراتن در روز دوم فوریه (۱۳ بهمن) توسط یک مرکز ویژه کودکان مبتلا به بیماریهای قلبی برگزار شد. مروی که تاکنون در خیابانهای اسوان به دستفروشی می پرداخت در مصاحبه با مجله ماهانه «مصر امروز» گفت: «روز جمعه [دوم فوریه] زود از خواب بیدار شدم تا به سر کارم بروم. شاهد حضور افراد زیادی در خیابان بودم اما دلیلش را نمی دانستم. در نهایت دریافتم که مسابقه دو ماراتن برگزار می شود.»

مروی با اصرار زیاد موفق می شود در این مسابقه شرکت کند. او با اینکه بدون لباس و کفش ورزشی و با پای برهنه در این رقابت شرکت کرد اما در نهایت اولین نفری بود که از خط پایان گذشت.

مروی در مورد این مسابقه می گوید: «در حالی مقابل خط شروع مسابقه ایستاده بودم که تمامی شرکت کنندگان سینه بندی داشتند که بر روی آن شماره شان نوشته شده بود اما من شماره ای نداشتم. صندل هایم را در آوردم و شروع به دویدن کردم. از آنجا که صبحانه نخورده بودم خسته بودم اما خیلی دوست داشتم برنده شوم.»

 

مروی در نهایت برنده این مسابقه دو ماراتن شد و مدال طلا را به گردن آویخت. پیروزی او سر و صدای زیادی در میان ساکنان اسوان به پا کرد. فدراسیون دو و میدانی در مصر به دنبال توجه گسترده به مروی تصمیم گرفت به او اجازه دهد در این فدراسیون ثبت نام کند. فدراسیون دو و میدانی در مصر همچنین یک دست لباس و کفش ورزشی به مروی اهداء کرد.

به گزارش حم جمَ،به دنبال جلب توجه عمومی به مروی او اکنون در یک مدرسه نیز نام نویسی کرده است. این در حالی است که او تاکنون به مدرسه نرفته است.

این کودک دستفروش می گوید که آرزو دارد یک تلفن همراه داشته باشد تا بتواند عکسهای مسابقات دو را روی اینترنت مشاهده کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار