مدیر کل دامپزشکی استان یزد از استقرار پست‌هاي قرنطينه در محورهاي مواصلاتي اين استان با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 19 February 2018

دکتر «علی اکبر حداد زاده» در اين باره اظهار كرد: با توجه به نقش دامپزشکی در جلوگیری از حمل و نقل غیر مجاز دام و طیور، احتمال حمل و نقل محموله آلوده و بدون مجوز و با هدف کنترل و پیشگیری از شیوع و انتقال بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان، اداره کل دامپزشکی استان اقدام به راه‌اندازی سه پست قرنطینه دامپزشکی در محورهای ورودی استان كرده است .

وي افزود: با راه‌اندازی این پست‌ها امکان فعالیت و کنترل در راستای برخورد جدی با ورود غیرقانونی و بدون مجوز محموله‌های دامی به استان بیش از پیش فراهم شده است . 

حدادزاده خاطرنشان كرد: حمل طیور زنده بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی می‌تواند موجب انتقال و شیوع بیماری های خطرناکی مانند آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و به دنبال آن آلودگی مناطق مختلف كشور شود، به همین دلیل خودروهای ورودی و خروجی از استان از نظر همراه داشتن گواهی بهداشتی حمل، کنترل خواهند شد .

این مسئول با بیان این نکته که حمل و نقل طیور و دام بدون داشتن مجوزهای بهداشتی لازم، چه در داخل و چه در خارج از استان ممنوع و سبب برخورد قانونی می‌شود، ابراز امیدواری کرد که با نظارت دقیق بهداشتی بیش از گذشته و همچنین رعایت شرایط کامل بهداشتی توسط مرغداران استان شاهد ریشه‌کن شدن بیماری‌ها و افزایش تولید در استان باشیم .

حداد زاده در پایان یادآور شد: کارشناسان مستقر در پست‌های قرنطینه پس از بررسی محموله‌های عبوری و در صورت احراز غیر‌قانونی بودن حمل دام و فراورده‌های خام دامی با همکاری نیروی انتظامی اقدام به ضبط و معدوم‌سازی این فراورده‌ها كرده و متخلفان را به مراجع ذی‌صلاح جهت رسیدگی نهایی ارجاع می‌دهند .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار