مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد از ثبت نام بیش از ۲۲۰۰ نفر از استان یزد در سامانه کارورزی خبر داد.
کد خبر: ۵۶۷۶۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹ 18 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد حسین ریاحی پیش از ظهر امروز در کارگروه اشتغال استان یزد که با حضور حمید کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن حمیدیا استانداری یزد برگزار شد با اشاره به اینکه سهمیه کلی که برای طرح اشتغال فراگیر به استان یزد اختصاص داده شد 276 میلیارد تومان است اظهار داشت: سهمیه ابلاغ شده 167 میلیارد تومان است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی یزد با بیان اینکه تا جلسه گذشته تعداد 14 طرح با اشتغال 286 نفر مورد بررسی کارگروه اشتغال استان قرار گرفته بود گفت: تاکنون اقدامات در طرح‌های اشتغال فراگیر در شهرستان‌ها به گونه‌ای انجام گرفت که 196 طرح به کارگروه شهرستانی ارائه داده شد که در نهایت 46 طرح مورد تائید قرار گرفت.

بنا به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، وی خاطرنشان کرد: از این تعداد طرح‌های ارائه شده به کارگروه شهرستانی، 108 طرح خارج از رسته عنوان شده که خواهشمندم فرمانداران به این مسئله توجه ویژه داشته باشند.

ریاحی با اشاره به اینکه طبق نتایج بررسی شده بیشترین فراوانی به شهرستان تفت تعلق داشته است افزود: در ارتباط با طرح‌های اشتغال‌زا برای این دوره تا تاریخ 26 بهمن ماه، 32 طرح به تائید کمیته فنی رسیده است.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: 246 طرح اشتغال روستایی به کارگروه رسید که 71 طرح مصوب استان یزد است که بیشترین فراوانی به جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی استان تعلق یافت.

وی افزود: در غالب طرح‌های مصوب استان از جلسه قبل تا کنون که 130 طرح از سوی دستگاه‌ها ارائه شده بود تعداد 25 به تصویب کارگروه رسید.

ریاحی به وجود برخی از مشکلاتی که در حوزه اجرایی طرح‌های اشتغال در استان یزد اشاره کرد و اظهار داشت: بحث عودت طرح‌های مصوب کارگروه اشتغال استان در حوزه بوم گردی توسط صندوق کارآفرینی امید استان و ضعف کارشناسی طرح‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان که به درستی مورد بررسی قرار نمی‌گیرد مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد که امیدواریم بهتر و بیشتر نسبت به این مسائل توجه کنند.

مدیر کل کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه تاکنون 2245 نفر از استان یزد در سامانه کارورزی ثبت نام کردند گفت: از این تعداد 686 نفر واجد شرایط و شرکت‌ها و واحدهای پذیرنده ثبت نامی هم 309 واحد بودند که این تعداد می‌تواند در استان یزد به بیش از 36 هزار واحد افزایش یابد.

وی افزود: بر اساس سامانه کارورزی و ثبت نام شدگان بیشترین فراوانی به مقطع کارشناسی و بیشترین فراوانی رشته تحصیلی به علوم انسانی مربوط می‌شود که نشان دهنده این مسئله است که رشته تحصیلی علوم انسانی بیشترین متقاضیان کار را در این سامانه به خود اختصاص داده است. /22

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار