عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از نقش برخی از معاونین بانک مرکزی در مسائل پشت پرده موسسات مالی - اعتباری خبر داد و خطاب به رئیس جمهور گفت: این نقش قابل بررسی و تامل است. به داد مردم برسید.
کد خبر: ۵۶۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷ 17 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ حسنعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، بورخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار الف با بیان اینکه ظهر فردا نمایندگان رئیس جمهور برای پاسخ به سوالات نمایندگان در کمیسیون اقتصادی مجلس حاضر می شوند، افزود: محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و سیف رئیس کل بانک مرکزی برای پاسخ به سوالات نمایندگان درباره موسسات مالی – اعتباری در مجلس حاضر می شوند. سوال از رئیس جمهور بعد از این جلسه تصمیم گیری خواهد شد.

وی افزود: مدارک و مستندات متقنی داریم که صلاحیت برخی معاونین بانک مرکزی بعنوان مرجع رسیدگی به تظلمات مردم زیر سوال است.

وی با بیان اینکه سپرده های مردم در موسسات مالی و اعتباری نباید به سرنوشت حقوقهای نجومی دچار شود، گفت: جناب آقای سیف نگذارید رسیدگی به سرمایه های سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری مانند حقوقهای نجومی پس از ایجاد یک موج و وعده های بی مورد تحت عنوان تعیین تکلیف و ارائه آمار و ارقام مصادره ای بدست فراموشی سپرده شود.

عضو فراکسیون ولایی مجلس خطاب به حسن روحانی جناب رئیس جمهور گفت: قصور بانک مرکزی در ایجاد بحران موسسات مالی و اعتباری امری غیر قابل تردید و انکار است. حاجی دلیگانی تاکید کرد: دادن پول مردم به مردم که با عزت نزد موسسات تحت نظارت بانک مرکزی گذاشته اند و امیدشان نظارت و مراقبت از آن بوده که منت ندارد.

وی گفت: به ضرس قاطع می گویم پرداخت پول مردم از محل فروش اموال موسسات که همواره ارزش دفتری آن مطرح می شود و حسابرسی نشده عنوان می گردد، به قیمت روز می تواند پشتوانه خط اعتباریی باشد که شما به باقیمانده ظاهرا دو درصدی سپرده های باقیمانده که بالغ بر 40 تا 50 درصد مبالغ سپرده هاست، قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اضافه کرد: آقای سیف همواره فرض بانک مرکزی کمبود منابع کشف شده یا معرفی شده موسسات برای بازگشت پول بیت المال و خط اعتباری است. اگر این دارائیها بسیار بیشتر از سپرده های سپرده گذاران باشد، تکلیف چیست؟ قرار پشت قباله کدام بانک تان کنید.

حاجی دلیگانی افزود: باید در جریان رسیدگی به پرونده موسسات مالی و اعتباری حتما نمایندگان مطلع از سپرده گذاران حضور داشته باشند.

وی گفت: بسیاری از واقعیت ها را خود سپرده گذاران می توانند به مراجع نظارتی منتقل کنند به شرطی که از آنها دعوت شود و در امان باشند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس جوابیه های بانک مرکزی به بازپرس شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه و پاسخ به نماینده محترم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی خود بیانگر پاسخهای غیر مسئولانه و غیر شفاف به سوالات است پس سعی نکنید با اینگونه پاسخ ها نمایندگان مردم را بفریبید.

وی با بیان اینکه طبق آئین نامه داخلی مجلس حداقل امضای 74 نماینده نیاز است، افزود: سوال از رئیس جمهور در حال حاضر بیش از حد نصاب امضاء دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار