سومین نشست ماهیانه فرهنگی اجتماعی شب یزد با موضوع حقوق گردشگران غیر مسلمان در یزد برگزار شد.
کد خبر: ۵۶۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶ 17 February 2018

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام و المسلمین«رحیم نوبهار» استاد حوزه و دانشگاه در سومین نشست فرهنگی شب یزد با بیان این‌که صلح، دوستی و پیشرفت از جمله مزیت‌های گردشگری است، اظهار کرد: وجود گردشگران خارجی در ایران می‌تواند فرصتی برای انتقال ارزش‌های اسلامی و دینی به ملت‌های مختلف جهان باشد.

وی با اشاره به برخی نظرات مبنی بر این‌که وجود گردشگران خارجی می‌تواند تهدید برای باورهای دینی مسلمانان باشد، افزود: دین، باوری قلبی و درونی است و اگر پیروان دین اسلام با حضور گردشگران خارجی و ارتباط با پیروان دیگر ادیان، دین خود را فراموش کنند نشان دهند عدم ایمان و سست بودن باوردهای درونی آنهاست.

بنابه گزارش ایسنا-منطقه یزد، این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد بسیاری از زیرساخت‌های حضور گردشگران در کشور، گفت: تدوین و ایجاد زیرساخت‌های فقهی و حقوقی از جمله ضرورت‌های زیرساختی در مورد حضور گردشگران است.

حجت الاسلام نوبهار، اسلام را یکی از حامیان قوی و قدیمی گردشگری دانست و بیان کرد: در آموزه‌های نبوی به مسلمانان سفارش شده که انسان‌ها را جدا از رنگ، دین و نژادشان باید احترام کرد.

وی گردشگری را یکی از عناصر اثرگذاری دینی، اجتماعی و فرهنگی در دنیا عنوان کرد و گفت: قدرت دین اسلامی از دیرباز تاکنون به واسطه رفت و آمد ادیان دیگر و ارتباط با مردم جهان ایجاد شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این‌که دین شمشیری نسیت، خاطرنشان کرد: متأسفانه بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بعد شمشیری دین اسلامی پررنگ و سیمای صلح و دوستی آن کمرنگ شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار