دبیر طرح ملی داناب و مدیر روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: هم اکنون طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در 313 واحد آموزشی استان در دست اجراست.
کد خبر: ۵۶۶۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳ 14 February 2018

به گزارش تابناک یزد، سید علیرضا کربلایی اکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو باخبرنگار ایرنا در ابرکوه افزود: طرح ملی داناب با مشارکت 49 هزار نفر از دانش آموز مقاطع هفتم، هشتم و نهم تحصیلی با هدف آموزش و فرهنگ سازی برای جلوگیری از بحران کم آبی یا بی آبی در حال اجراست. 
هم اکنون از یک میلیون و 138هزار نفر جمعیت استان ، 240هزار نفر دانش آموز و حدود 100هزار تن دانشجو هستند. 
وی با تاکید بر نحوه مدیریت مصرف آب میان جوانان و نوجوانان ، اظهار کرد: ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان ، معلمان و والدین آنها با بحران و چالش ‌های بخش آب و اصلاح الگوی مصرف در بخش های مختلف ، ایجاد حساسیت، آموزش و ارایه راهکار در زمینه ارتقای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف این طرح است .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به شرایط بحرانی آب در استان تصریح کرد: وضعیت آب های زیرزمینی استان به دلیل افت قابل توجه سطح آب در شرایط بحرانی قرار دارد و در همین راستا نیاز به بسیج همگانی برای حفظ و حراست از منابع آب های زیرزمینی است.
وی تاکید کرد: برداشت های بی رویه و غیراصولی از منابع آب زیر زمینی در کنار خشکسالی های پیاپی، موجب افت شدید سطح آب های زیرزمینی شده است .
دبیر طرح ملی داناب در استان یزد یادآورشد: این طرح در سال تحصیلی 97-96 از بهمن ماه ۹۶ لغایت اردیبهشت ۹۷ در تمام مقاطع یادشده اجرا می شود.
کربلایی اکرمی با بیان اینکه تعداد چاه‌های موجود استان سه هزار و 679 حلقه است، یادآور شد: حدود یکهزار و 500 حلقه چاه آب استان با هدف مدیریت در برداشت با همکاری بهره برداران مجهز به سامانه کنتور هوشمند شده است .
مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد ، تاثیر قابل توجهی در پیشگیری از کاهش آب و افزایش ذخیره منابع آبی را از جمله مزایای نصب کنتور هوشمند دانست و بیان کرد: بیلان منفی سالانه آب در استان 252 میلیون مترمکعب است .
این کارشناس آب منطقه ای یزد با بیان اینکه بهترین روش آبیاری بخش کشاورزی اجرای طرح های آبیاری نوین است، اظهار کرد: 82 درصد آب استحصالی استان در بخش کشاورزی مصرف می شود.
در مجموع سه هزار و 873 حلقه چاه در استان یزد وجود دارد که آب بخش کشاورزی از طریق 2هزار و 280حلقه چاه و 2هزار و 630 رشته قنات و 387 دهنه چشمه تامین می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار