رئیس سازمان بهزیستی کشور:
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اجرای طرح دادگاه درمان مدار به صورت پایلوت در استان یزد گفت: موضوع اعتیاد در ۱۱ استان کشور با جدیت رصد و پیگیری می شود.
کد خبر: ۵۶۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک یزد، انوشیروان محسنی بندپی صبح امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان یزد و مراسم آغاز به کار دادگاه درمان مدار یزد با بیان اینکه اعتیاد از معظلات پیچیده و یک انحراف اجتماعی است، اظهار داشت: اعتیاد یک تهدید عیله جامعه و امنیت ملی است و شهدای زیادی برای جلوگیری از قاچاق تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه سوء مصرف مواد در حال افزایش است، ادامه داد: باید یک نگاه همه جانبه در این زمینه داشته باشیم و جمعیتی که دچار این آسیب و پدیده هستند را درمان کنیم.

بنابه گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه متاسفانه نسبت مصرف در بین زنان و مردان در حال کاهش و تغییر است، اضافه کرد: اعتیاد به سمت زنانه شدن پیش می رود و در رشد آسیب های دیگر نیز هم‌افزایی دارد و می تواند طلاق، جرم و جنایت و سایر آسیب ها را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این زمینه مطالبه جدی دارند و لازم است روی اقدامات پیشگیرانه تمرکز داشته باشیم افزود: نباید تمام اقدامات را روی یک گروه سنی خاص یا مواد خاص متمرکز کرد چراکه مواد روانگردان آسیب هایی می‌زند که کرامت انسانی را نیز از بین خواهد برد و باید به سمت اقدامات اثربخش در سطح اجرایی برویم.

محسنی‌بندپی با بیان اینکه در ۱۱ استانی که شیوع مصرف مواد مخدر بالا بوده است به صورت جدی‌تری کار دنبال می شود، ادامه داد: متاسفانه ۲۲ درصد جامعه کارگری هم با مسئله اعتیاد درگیر شده و حتی در دانشجویان و دانش‌آموزان نیز کشیده شده که باید برنامه های پیشگیرانه را جدی‌تر مورد توجه قرار داد.

وی یکی از الگوهای موثر در زمینه پیشگیری و درمان را دادگاه درمان‌مدار برشمرد و تصریح کرد: برای کسانی که اعتیاد عمیقی دارند و روش‌های عادی در زمینه ترک و بازگشت به جامعه جواب نمی دهد و در زمینه های اجتماعی نیز مشکلات زیادی دارند این الگو ارائه شد که خوشبختانه تاثیر بالایی نیز دارد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر تسریع در روند تدوین ایین نامه های اجرایی عنوان کرد: از معضلات اجرای این طرح عدم پذیرش در مراکز درمان به واسطه نداشتن مدارک شناسایی است که باید در این زمینه وزارت بهداشت تعامل و همکاری بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه تاکید این طرح بر توانمندسازی بیماران پس از درمان است اظهار داشت: سازمان بهزیستی در این زمینه نیز برنامه های حمایتی از جمله طرح های اشتغالزایی و نسهیلاتی در نظر گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار