غلظت هواي يزد به 4 برابر حد مجاز رسيد؛
ایستگاه‌های سنجش آلودگی هواي استان ميزان غلظت ريزگردها در هواي يزد را علي‌رغم كاهش 50 درصدي، حدود 4 برابر حد مجاز اعلام مي‌كنند كه براساس ان شاخص كيفي براي تمام گروه‌ها بسيار ناسالم است.
کد خبر: ۵۶۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴ 14 February 2018

به گزارش تابناک يزد، براساس اطلاعيه‌اي روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان یزد، از ساعاتی پیش براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، استان یزد مانند اکثر نقاط کشور به دلیل وزش بادهای فصلی درگیر غبار شده که این میزان در ساعات اولیه ورود(یک بامداد) توسط ایستگاه‌های سنجش الودگی هوا حدود 8 برابر حد مجاز ثبت شده است و اکنون با ادامه روند و البته کاهش چشمگیر، میزان غلظت حدود 4 برابر حد مجاز است.

بر همين اساس شاخص کیفی هوا را به صورت خیلی ناسالم برای کلیه گروه‌ها قرار داده است لذا با توجه به شرایط موجود کلیه شهروندان از هرگونه تردد غیرضروری حتی المقدور خودداری كنند.

بنابه گزارش ايسنا - منطقه يزد براساس اطلاعيه محيط زيست استان، این شرایط به طور مداوم رصد و با توجه به پیش‌بینی هواشناسی تا پایان امروز برطرف خواهد شد و در صورت تداوم و استمرار این وضعیت به نحوی که به صورت بحرانی تشخیص شود،  ستاد کمیته بحران تشکیل خواهد شد و اقدامات پیشگیرانه با هماهنگی کلیه ادارات ذیربط صورت خواهد پذیرفت . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار