معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد
معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد از وجود 171 مرکز خانه بهداشت فعال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵ 14 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسن لطفی در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد، با اشاره به اینکه در حال حاضر 171 خانه بهداشت به‌صورت فعال مراقبت‌های بهداشتی اولیه را در استان یزد انجام می‌دهند، گفت: با ارائه مستندات لازم توسط معاونت امور بهداشتی و گروه توسعه شبکه این معاونت، تعداد 7 خانه بهداشت در بازنگری سال 1395 به مجموعه خانه‌های بهداشت استان یزد اضافه‌شده است.

وی بابیان اینکه بر اساس استاندارد و ضوابط طرح گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان، در حال حاضر پوشش خانه‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد کامل است، افزود: در بازنگری اخیر به دلیل نبود فضای فیزیکی هفت مورد غیرفعال هستند.

معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به اینکه سیزده خانه بهداشت علی‌رغم خارج شدن از استاندارد و ضوابط طرح گسترش کماکان فعال هستند، تصریح کرد: در سال جاری ساخت پنج خانه بهداشت و نوسازی 34 خانه بهداشت به‌عنوان پروژه‌های موردتفاهم با مقام عالی وزارت در حال اقدام است و در برنامه تحول سلامت طی سال‌های گذشته نوسازی 12 خانه بهداشت صورت گرفته است.

لطفی در رابطه با ارتقاء خانه‌های بهداشت اظهار داشت: به‌منظور ارائه مطلوب خدمات بهداشتی در خانه‌های بهداشت تحت پوشش در حال حاضر جذب و پذیرش 76 بهورز در حال اقدام است که ساخت و اضافه نمودن 7 خانه بهداشت با توجه به بازنگری سال 1395 در حال پیگیری است.

این مسئول خدمات خود مراقبتی در محل عبادت، زندگی، کار، تحصیل و تفریح، خدمات تشخیصی و شناسایی زودهنگام عوامل خطر و بیماری‌ها، خدمات ارزیابی، تشخیص و شروع درمان بیماری‌های مزمن و بیماری‌های شایع و فصلی، خدمات مراقبت از سلامت مادران باردار و شیرده، کودک و نوجوان، جوان، میان‌سال و سالمند و خدمات مشاوره و مراقبت روان‌شناختی از جمعیت تحت پوشش را از خدمات بهداشتی خانه‌های بهداشت عنوان کرد.

وی از دیگر فعالیت‌های خانه‌های بهداشت را خدمات مشاوره و مراقبت از تغذیه سالم و فعالیت بدنی، خدمات مشاوره و مراقبت اجتماعی، خدمات حفظ و ارتقاء نظام مدیریت بیماری‌های واگیر، خدمات سلامت دهان و دندان، خدمات سلامت محیط و کار و خدمات سلامت در حوادث و بلایا را دانست.

معاون معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان مهم‌ترین مشکل و اساسی خانه‌های بهداشت را نبود اعتبار کافی جهت اتمام به‌موقع پروژه‌های بهداشتی ازجمله خانه‌های بهداشت دانست و خاطرنشان کرد: اتمام این پروژه‌ها همکاری و مساعدت کلیه مسئولان، خیرین و دست انکاران را می‌طلبد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار