رئیس حسابرسی شرکت های دولتی وزارت اقتصاد:
رئیس اداره حسابرسی شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه، نظام حسابداری تعهدی با هدف شفاف سازی مسایل مالی دولت در حال اجراست ،گفت: از ابتدای سال 1397ماموریت های جدیدی برای پیاده سازی نظام یادشده تعریف و ابلاغ خواهد شد.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲ 14 February 2018

به گزارش تابناک یزد، حسین کاظم پور، روز سه شنبه در آخرین روز برگزاری همایش آموزشی « حسابداری تعهدی، صورت های مالی و بدهی ها و مطالبات دولت» در یزد بر آمادگی دستگاه های اجرایی در این زمینه تاکید کرد و یادآور شد: اجرای صحیح این نظام در ارزیابی دستگاه ها مورد توجه قرار می گیرد.
وی « تسویه اقلام سنواتی دستگاه های اجرایی و بررسی آن» را از دیگر مسایل مهم برای پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی دانست و افزود: توجه به این موضوع هم در ارزیابی سالانه دستگاه ها مهم است و برای اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی باید ضعف ها، ابهامات و مشکلات موجود رفع شود و در این زمینه آموزش از ضروری ترین نیازهاست.
رئیس اداره حسابرسی شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی ،ارائه تصویر شفاف از وضعیت و عملکرد مالی دولت را از اهداف اجرای نظام حسابداری تعهدی برشمرد و گفت: با اجرای آن تمام دارایی ها و بدهی ها و هزینه های دولت به صورت شفاف در صورت وضعیت مالی ارائه می شود.
کاظم پور، از ارائه لایحه حذف دوره متمم بودجه از سوی دولت به مجلس خبر داد و گفت: در صورت تصویب آن گردش مالی دولت و به تبع آن گزارشگری مالی دولت روان تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه قانون بودجه سالانه ابلاغ می شود، بر آشنایی کامل ذیحسابان و مدیران مالی با این قانون و آئین نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی تاکید کرد . 
همچنین معاون نظارت مالی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و رئیس خزانه معین استان یزد در این همایش 2روزه با اشاره به لزوم پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی در دستگاه های اجرایی ، اقدامات انجام شده را در این زمینه یادآور شد و اظهار کرد: اجرا و پیاده سازی نظام و رفع موانع و ابهامات موجود از جمله برنامه های این اداره کل است که در قالب همایش ها دنبال می شود.
سعید نورایمانی در ادامه نقش آموزش، تجهیز و تقویت نرم افزارهای موجود را در اجرای بهتر نظام حسابداری تعهدی مهم ارزیابی کرد و گفت: در سال های اخیر برای شفاف سازی مسائل مالی و پیاده سازی نظام حسابداری تعهدی در دستگاه های اجرایی استان ، تلاش های زیادی صورت گرفت .
وی با اشاره به ضرورت توجه ویژه به حسابداری تعهدی در پایان سال مالی تصریح کرد: ثبت مطالبات و بدهی ها در سامانه های مربوط حائز اهمیت است ؛ با این کار وضعیت صورت های مالی، بدهی ها و مطالبات دولت شفاف تر می شود.
در این همایش آموزش های لازم در زمینه های مسایل مالی و تخصصی، رفع چالش های حوزه مالی دستگاه های اجرایی، نحوه تغییر مبنای حسابداری نقدی به تعهدی، انواع صورت های مالی و لزوم ارائه آن از طریق سامانه های الکترونیکی « سماد و سناما»، نحوه تهیه فرم عملکرد و صورت های مالی و ثبت دقیق مطالبات و بدهی های دولت آموزش های لازم ارائه شد.
همایش آموزشی « حسابداری تعهدی، صورت های مالی و بدهی ها و مطالبات دولت » با حضور مسئولان وزارت امور اقتصادی ، ذیحسابان و کارشناسان ارشد مالی دستگاه های اجرایی استان در یزد برگزار شد.
در این همایش ذیحسابان و کارشناسان ارشد مالی دستگاه های اجرایی استان حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار