در کارگروه رونق تولید استان یزد مطرح شد:
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: 86 طرح برای دریافت 136 میلیارد تومان وام در نشست روز سه شنبه کارگروه رفع موانع تولید استان به تصویب رسید.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸ 14 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدرضا علمدار یزدی روز سه شنبه در حاشیه جلسه کارگروه تسهیل، رونق و رفع موانع تولید استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ با نظر مساعد مدیران بانک های عامل برای دریافت تسهیلات مصوب شد که از این تعداد 23 مورد به بانک ملی و 22 مورد به بانک کشاورزی معرفی شد.
وی افزود: 11مورد به بانک تجارت ، 9 مورد به بانک رفاه کارگران ، پنج مورد به بانک ملت ، چهار مورد به بانک سپه ، 2مورد به بانک صادرات، 2مورد به بانک صنعت و معدن و بانک های توسعه و تعاون ، انصار، پست بانک و سینا هرکدام یک مورد مصوب شد و سه واحد هم به صورت ویژه در آستانه نوروز از طریق بانک های استان تسهیلات خواهند گرفت.
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان تصریح کرد: بخشنامه تسهیلات تا پیشتر برای واحدهای تولیدی زیر 100نفر بود ولی در دستورالعمل جدید برای بالای 100 نفر هم پرداخت می شود که در این خصوص 6 مورد برای دریافت تسهیلات بالای 100 نفر نیروی انسانی معرفی شد.
به گفته علمدار یزدی تاکنون 51 جلسه اصلی ، 57 نشست تخصصی و 663جلسه کارشناسی برگزار شد که سه هزار و 178 مصوبه و سه هزار و 14 پرونده مطرح شد و 2هزار و 650 مورد شامل 83 درصد مسائل بانکی بود.
این استان با توجه به پرداخت بیش از 860میلیارد تومان تسهیلات در کارگروه رفع موانع تولید از سوی بانک های عامل ، در سال 95 رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.
سال گذشته از سه هزار 600واحدی که در استان اطلاعات آنها ثبت شد، 2هزار و 100واحد برای دریافت تسهیلات در سامانه ثبت نام کردند.
استان یزد به ترتیب در حوزه معدنی، صنعتی و صدور محصولات غیرنفتی رتبه های دوم ، چهارم و هشتم کشور را داراست.
3هزار و 700 پروانه صنعتی با سرمایه گذاری اسمی 80 هزار میلیارد ریال و با حدود یکصد هزار نفر اشتغال صنعتی در استان وجود دارد.
این استان در حالی که 1.1 درصد جمعیت کشور را داراست ولی به لحاظ تولید صنعتی 4.4 درصد سهم تولید این بخش را در کشور دارد.
هم اکنون استان یزد رتبه نخست کشور را به لحاظ تنوع معدنی با شناسایی بیش از 30 نوع ماده معدنی و رتبه دوم ذخایر معدنی با یک میلیارد و 677 میلیون تن ذخیره را دارد و تامین 50 درصد خوراک فولاد کشور در این استان انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار