مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد تاکید کرد:
مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: پس از ثبت، پایش بافت تاریخی نیز از ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه جدی باشد.
کد خبر: ۵۶۵۸۷۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 14 February 2018

 مجتبی فرهمند در نشست خبری مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد در باغ جهانی دولت آباد با اشاره به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در ۱۸ تیرماه سال جاری اظهار داشت: آنچه باعث شد پرونده بافت تاریخی ۱۰ سال معطل بماند، مباحث مدیریتی بافت بود.

وی با بیان اینکه ساختار پرونده بافت تاریخی در شش فصل اصلی و سه فصل پیوست بوده است، افزود: هر معیاری که در پرونده برای بافت تاریخی معرفی شده، بعد از ثبت به برنامه ها و اقدامات ما در راستای حفظ و تقویت بافت تبدیل شده است.

فرهمند با تاکید بر ضرورت پایش شهر و بافت تاریخی پس از ثبت جهانی اظهار داشت: رسانه ها در این پایش نقش بسیار مهمی ایفا می کنند و باید چشم مدیریت و مردم باشند و تغییراتی که در بافت ایجاد می‌شود را رصد کنند.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد با اشاره به محدوده ثبت شده بافت تاریخی یزد عنوان کرد: ۲۰۰ هکتار از محدوده ای که متعلق به دوره ایلخانی است، ثبت جهانی شده است.

فرهمند با اشاره به اینکه پس از ثبت جهانی، پلان مدیریت بافت تاریخی با جدیت باید اجرا شود، عنوان کرد: این پلان، بهبود کیفیت زندگی ساکنان بافت تاریخی، حفظ اصالت و یکپارچگی بافت تاریخی و حفاظت‌محور شدن توسعه شهر را به عنوان سه هدف اصلی دنبال می کند.

وی رویکردهای میراث فرهنگی برای تحقق پلان مدیریتی را نیز مدیریت هماهنگ، مشارکت مردم و توسعه پایدار شهر به وی‍ژه بافت تاریخی اعلام کرد.

مدیر پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در اصلاح بودجه ۹۷ حدود ۱۲ میلیارد تومان برای بافت تاریخی در نظر گرفته شده است، افزود: با این وجود خواستار اعتبار ویژه برای مرمت بافت تاریخی هستیم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار