نیکوکاران یزدی در 10 ماهه نخست سال جاری هفت میلیارد و 483 میلیون تومان زکات دادند که 91 درصد از این مبلغ زکات مستحب يا شجره طیبه بوده است .
کد خبر: ۵۶۵۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 14 February 2018

«غلامرضا مشعل‌چی» معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به شرایط اقلیمی استان که آب و هوایی گرم و خشک دارد، گفت: بیشتر زکات جمع‌آوری‌ شده مربوط به زکات مستحب يا شجره طیبه است و زکات واجب در برخی شهرستان‌ها همانند خاتم، بافق به اقلام کشمش، خرما و گندم به‌صورت محدود تعلق می‌گیرد . 

وي با تأکید بر این که کمیته امداد طبق قانون وظیفه جمع‌آوری و مصرف زکات برای امور محرومان و ساماندهی و پیگیری ساخت طرح‌‌های عام‌المنفعه را بر عهده دارد، بیان کرد: نیکوکاران یزدی در 10 ماهه نخست سال جاری هفت میلیارد و 483 میلیون تومان زکات دادند که 91 درصد از این مبلغ زکات مستحب(شجره طیبه) بوده است . 

وی با بیان این که 667 میلیون تومان از زکات دریافتی مربوط به زکات واجب بوده است، افزود: 605 میلیون تومان از این مبلغ زکات فطره عام و سادات و مابقی مربوط به اقلام زکات واجب بوده است . 

مشعل چی با بیان اینکه زکات ازجمله واجبات الهی برای ایجاد تعادل در جامعه بین افراد برخوردار و محرومان وضع ‌شده است، گفت: حدود نیمی از زکات دریافتی برای رفع مشکلات محرومان درزمینهٔ معیشت، مسکن، جهیزیه، درمان، آزادی زندانیان آبرومند جرائم غیر عمد و هزینه تحصیلی مددجویان تحت حمایت و بخش دیگر زکات برای تکمیل، مرمت و بازسازی پروژه‌های عام‌المنفعه ازجمله مسجد، حسینیه، خانه عالم و مجتمع‌های فرهنگی هزینه شده است . 

اين مسئول در پايان با اشاره به این که شهرستان تفت در 10 ماهه نخست سال 96 رتبه برتر در جمع‌آوری زکات را به خود اختصاص داد، افزود: بیشتر زکات مستحبی اهداشده به محرومان استان شامل سبد غذایی، میوه‌های فصل، مصالح ساختمانی، کالاهای ضروری برای جهیزیه نوعروسان، وسایل گرمایشی و سرمایشی، البسه، لوازم‌التحریر و وجوه نقد بوده است . 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار