رییس شورای حل اختلاف دادگستری استان یزد با اشاره به نقش شوراهای حل اختلاف در کاهش پرونده‌های وارد به دستگاه قضایی، گفت: با مداخله شوراها طی دو گذشته 12 پرونده اعدام در استان یزد منجر به بخشش شدند.
کد خبر: ۵۶۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۵ 13 February 2018

به گزارش تابناک یزد، «محمدرضا حداد» در نشست خبری همایش استانی صبر و مهربانی استان، با بیان این که در حال حاضر 15 سال از عمر شوراهای حل اختلاف در کشور می‌گذرد، اظهار کرد: داوری از جمله کارکردهای شورای‌های حل اختلاف است .

وی در دسترس بودن و فعالیت دو شیفت را از جمله ویژگی‌های شوراهای حل اختلاف دانست و افزود: عدم دریافت وجه برای صلح و سازش انجام شده در شوراهای حل اختلاف از دیگر ویژگی های شوراهای حل اختلاف است .

بنابه گزارش ایسنا-منطقه یزد، رییس شورای حل اختلاف دادگستری استان یزد با بیان این‌که در حال حاضر سه شعبه شورای حل اختلاف در زندان‌های یزد و اردکان ایجاد شده است، گفت: در 10 ماهه سال جاری 904 پرونده به شوراهای حل اختلاف زندان‌ها وارد شده که از این تعداد، 742 فقره منجر به سازش شده و 452 نفر زندانی از زندان آزاد شدند .

وی با بیان این‌که در 10 ماه امسال بیش از 52 هزار فقره به شوراهای استان وارد شده است،‌ تصریح کرد: از کل تعداد پرونده‌های وارده، 54 هزار فقره مختومه و حدود 20 درصد منجر به سازش شدند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته 12 فقره پرونده اعدام به عنوان شاخص‌ترین پرونده‌های قضایی استان یزد با واسطه شوراها به بخشش منجر شده است.

حداد اظهار کرد: اصحاب رسانه باید بیش از پیش شورای‌های حل اختلاف را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند بسیاری از مسائل و دغدغه‌های اجتماعی و قضایی خود را بدون پرداخت هزینه‌های دادرسی و انتظار‌های طولانی به سرانجام برسانند .

وی در پایان با بیان این‌که در فرآیند و نتیجه پرونده‌های دادگستری همیشه یک طرف ناراضی است، گفت: در بسیاری از پرونده‌های شوراهای حل اختلاف هر دو طرف راضی خواهند بود و این مهمترین ویژگی این شوراها است. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار