معاون خدمات شهري شهرداري يزد با اشاره به طرح جمع‌‌آوري متكديان و با تاكيد بر اين كه برخي از اين افراد به صورت حرفه‌اي به امر تكدي‌گري مشغول هستند، اعلام كرد: تنها دو متكدي از مجموع 312 متكدي جمع‌آوري شده شهر در 9 ماهه امسال بومي بودند.
کد خبر: ۵۶۵۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵ 13 February 2018

«حسين صالحيان» در جمع خبرنگاران يكي از مهمترين موضوعاتي كه مديريت پيشگيري از تخلفات يا به عبارتي اجرائيات شهرداري با آن مواجه است را معضل ايجاد سد معبر از سوي برخي كسبه به ويژه مغازه‌هاي ميوه‌فروشي عنوان كرد و گفت: اين مشكل به وي‍ژه در بخش‌هاي مركزي شهر مانند خيابان امام خميني(ره)، خيابان قيام و محدوده ميدان اميرچخماق كه محل بيشترين تردد گردشگران شهر نيز محسوب مي‌شود، بيشتر به چشم مي‌آيد . 

وي يكي ديگر از موضوعاتي كه چهره شهر را به شدت نازيبا كرده است را مسئله تكدي‌گري و كودكان كار ذكر كرد و گفت: متاسفانه يكي از عمده مشكلاتي كه در اين باره با آن مواجه هستيم، دل‌رحمي خاص مردم يزد است كه حتي در هنگام برخورد و جمع‌آوري اين افراد از سوي ماموران مانع مي‌شوند . 

صالحيان در اين باره تصريح كرد: برخي از متكديان سطح شهر به صورت حرفه‌اي و نه از روي نياز، فعاليت مي‌كنند و از دل‌رحمي مردم يزد سوء استفاده مي‌كنند به طور نمونه اخيراً با فردي متكدي برخورد كرديم كه در جيب خود 400 هزار تومان پول نقد به همراه داشت . 

وي با بيان اين كه در 9 ماهه امسال در مجموع 312 متكدي از سطح شهر جمع‌اوري شدند كه تنها دو نفر از انها يزدي بودند، افزود: عمده كودكان كار نيز كه در سطح معابر شهر اقدام به فروش اقلامي مانند جوراب، گل و غيره مي‌كنند نيز غير بومي و برخي نيز غير ايراني هستند و گاهاً نيز دچار آسيب‌هاي اجتماعي ديگري نيز مي‌شوند.

معاون خدمات شهري شهرداري در ادامه به اقدامات صورت گرفته در حوزه سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري نيز اشاره كرد و با اعلام اين كه خوشبختانه امسال تجهيزات انفرادي آتش‌نشانان شهر كامل شد، گفت: با توجه به گسترش آپارتمان‌سازي در شهر نيز يك مورد نردبان 56 متري با اعتباري بالغ بر 4.5 ميليارد تومان براي آتش‌نشاني خريداري شد.

وي با بيان اين كه در شهر يزد 9 ايستگاه آتش‌نشاني فعال است، از افزايش اين تعداد به 11 ايستگاه خبر داد و در اين باره افزود: ايستگاه شماره 10 آتش‌نشاني يزد هم‌اكنون داراي پيشرفت فيزيكي نقريباً 70 درصدي است و ايستگاه شمره 11 نيز كلنگ‌زني شده و در حال عمليات اجرايي است.

صالحيان از تجهيز يك موتورسيكلت براي ارائه خدمات ايمني در درون بازارهاي سنتي شهر و نيز تدارك يكسري تجهيزات خاص براي خدماترزساني در درون بافت‌هاي تاريخي و فرسوده خبر داد.

اين مسئول در پايان نيز يكي از مهمترين اقدامات سازمان آتش‌نشاني را ارائه آموزش‌هاي لازم به شهروندان در راستاي امر پيشگيري از حادثه به وي‍ژه در آپارتمان‌ها، بيمارستان‌ها و ساير بخش‌هايي كه در اهميت بيشتري برخوردار هستند، ذكر كرد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار