دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد مطرح کرد
دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد از شناسایی و سازماندهی 25 نقطه حادثه‌خیز در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۵۶۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 13 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محسن فلاح در گفتگو با خبرنگار فارس در میبد ضمن تأسف‌بار خواندن حادثه برخورد ماشین به یکی از دانشجویان میبدی و تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: متأسفانه در بروز این‌گونه حوادث تمام مسئولان و کسانی که باید نواقص را برطرف کنند مسئول هستیم و نباید در اجرای یک کار مهم سهل‌انگاری و کوتاهی کنیم.

وی افزود: متأسفانه درگذشته و امروز در ایجاد پل هوایی روبروی دانشگاه آزاد میبد کوتاهی صورت گرفته که به‌ناچار و بنا به دلایلی با کمک فرمانداری و شهرداری و اداره راهداری و مشارکت دانشگاه آزاد میبد مجبور به احداث پل زیرگذر در این محدوده شدیم.

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد بابیان اینکه امروز با اصلاح معابر حادثه‌خیز، نصب تابلو، نصب چندین پل هوایی و دوربین هوشمند ترافیکی در نقاط مختلف شهر میبد انجام‌شده است، عنوان کرد: با نبود فرهنگ شهرنشینی، فرهنگ ترافیک و همچنین استفاده نکردن از پل‌های هوایی موجود در سطح شهر همچنان شاهد برخی حوادث ناگوار هستیم.

دبیر شورای ترافیک بابیان اینکه بیش از 25 نقطه حادثه‌خیز در برخی نقاط شهرستان میبد شناسایی و ساماندهی شده در برخی نقاط اقدام به نصب دوربین شده است، افزود: با نصب دوربین سرعت‌سنج شاهد کاهش 50 درصدی تصادفات در سطح شهر نسبت به سال گذشته خواهیم بود که البته با اقدام صورت گرفته نسبت به سال گذشته نیز یک نفر کاهش فوتی داشته‌ایم.

وی آمار تصادفات جرحی و فوتی را در شهرستان نگران‌کننده دانست و افزود: امروز متأسفانه به علت متناسب نبودن معابر در سطح شهر بیشترین خطر برای راکبین موتورسیکلت است که متأسفانه در سال گذشته از 12 نفر فوتی، 9 نفر از آنان راکبین موتورسیکلت‌ها بوده‌اند.

فلاح تصریح کرد: شهرستان میبد به علت بافت تاریخی که دارد برای تعریض خیابان مشکلاتی را به وجود آورده است البته قیمت بالای زمین عدم همکاری مالکین نیز و درنتیجه نبود اعتبارات کافی جهت آزادسازی املاک در مسیر خیابان از طرف شهرداری یکی دیگر از این مشکلات جهت تعریض خیابان‌های میبد است.

این مقام مسئول فرهنگ‌سازی و آموزش همگانی را از مهم‌ترین عوامل در بازدارندگی حوادث ترافیکی دانست و تأکید کرد: این فرهنگ‌سازی باید توسط روحانیون و ائمه جماعات و همچنین آموزش‌وپرورش صورت گیرد که در یک حادثه تصادف 60 درصد مقصر اصلی خود راکبین هستند.

دبیر شورای ترافیک شهرستان میبد در پایان بابیان اینکه متأسفانه در یک تصادف عوامل طبیعی و شهری نیز دخیل هستند، عنوان کرد: ادارات حفار باید بر نحوه درست اجرای پروژه‌ها توسط پیمانکاران را داشته باشند و باید در کوتاه‌ترین زمان پروژه‌های خود را به سرانجام برسانند. اگر اداره یا ارگانی در حفاری‌ها کوتاهی کنند شورای ترافیک برخورد خواهد کرد و مردم نیز می‌توانند نقاط حادثه‌خیز را به این شورا اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار