کارگردان فیلم صدای سکوت:
کارگردان تفتی فیلم صدای سکوت گفت: فیلم صدای سکوت معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه کنونی را روایت می‌کند.
کد خبر: ۵۶۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲ 13 February 2018

به گزارش تابناک یزد، نجمه تفتی در گفتگو با خبرنگار فارس در میبد، بابیان اینکه چهار سال است که وارد این حرفه شده و کار خود را از نویسندگی آغاز کرده است، اظهار داشت: با ساخت دو فیلم کوتاه به نام بازی عروسک‌ها و نقاشی آفتاب اولین جرقه ساخت فیلم بلند اجتماعی برای جوانان مخصوصاً دختران که اکثراً مورد بی‌توجهی برخی خانواده‌ها قرار می‌گیرند که با معضلاتی مواجهه هستند به ذهنم رسید تا آن‌ها را به تصویر بکشم.

وی افزود: داستان این فیلم روایت یک داستان حقیقی از یک دانش‌آموز در مدارس شهرستان تفت است که در اجتماع روی‌داده و دختری در سن جوانی از طرف خانواده خود مورد هیچ‌گونه محبتی قرار ندارد.

تفتی بابیان اینکه امروزه دختران بیشتر به محبت والدین مخصوصاً مادران نیازمند هستند، عنوان کرد: متأسفانه در برخی خانواده‌ها برخی والدین دچار گذران روزمرگی هستند و این باعث می‌شود که برخی جوانان ازجمله دختران با ارتباط‌های محیطی با دوستان ناباب این کمبود محبت را جبران کنند.

این کارگردان در ادامه بابیان اینکه بر آن شدم تا روایت زندگی این دختر جوان را در یک فیلم به تصویر بکشم، گفت: به تصویر کشیدن مشکلات و معضلات جوانان در اجتماع و همچنین هشدار به جوانان در زمینه‌های مختلف ازجمله فضای مجازی و اینکه نباید در فضای مجازی به همه اعتماد کنند کاری بسیار سخت و دشوار بود.

تفتی تصریح کرد: این فیلم به‌نوعی هشداری بود برای خانواده‌ها که بدانند متأسفانه این‌گونه مشکلات جوانان و ازجمله دختران را تهدید می‌کند و خانواده‌ها با برای حل این مشکلات پیش رو در جامعه امروزی راه درستی را انتخاب کنند.

وی به معضلات و آسیب‌های اجتماعی زیادی ازجمله فضای مجازی و درک نکردن جوانان و نوجوانان از سوی والدین و غیره که امروزه در جامعه وجود دارد که آن‌ها را تهدید می‌کند اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد که در فیلم‌های اجتماعی به مشکلات امروزه جامعه و خانواده‌ها و جوانان پرداخت و آن‌ها را به جامعه و خانواده‌ها نشان داد تا برای حل این آسیب‌های اجتماعی راه درست را انتخاب کنند.

کارگردان صدای سکوت اذعان داشت: بودجه‌ای که برای ساخت این فیلم در اختیار داشتیم بسیار ناچیز بود و همچنین موردحمایت هیچ نهادی قرار نگرفتیم و تمام هزینه‌های این فیلم کاملاً شخصی بوده است و هنوز دستمزد بازیگران نیز پرداخت‌نشده است که البته امیدوارم با اکران آن و حمایت مردم دستمزد بازیگران نیز پرداخت شود.

وی در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه هدف اصلی من از ساخت این فیلم نشان دادن معضلات و آسیب‌های اجتماعی جامعه بوده است، تصریح کرد: امیدوارم که برای نشان دادن بیشتر این آسیب‌ها از حمایت‌های خاص چه درزمینهٔ مالی و چه معنوی از طرف نهادها و ترجمان‌های مربوط صورت گیرد مخصوصاً آموزش‌وپرورش که بیشترین مشکلات در مدارس وجود دارد که باید موردحمایت قرار دهد.

تفتی با اشاره به اینکه سینمای ایران بیشتر به‌طرف فیلم طنز که مخاطب زیادی دارد در حال حرکت است و همچنین بیشترین محدودیت‌ها درزمینهٔ ساخت فیلم اجتماعی است، عنوان کرد: اگر در نسبت به برخی اجراها و عوامل دستمان باز باشد بیشتر می‌توان درزمینهٔ ساخت فیلم‌های اجتماعی کارکرد.

وی در پایان بابیان اینکه استان یزد به دلیل تاریخی بودن آن با محدودیت‌هایی برای ساخت فیلم مواجهه هستیم، گفت: امیدواریم که مسئولان این مشکل را برطرف کنند و به این معقولِ بپردازند و توجه خاصی به آن داشته باشند تا بتوانیم با ساخت کارهای خوب در استان یزد برای مردم استان یزد مایه افتخار باشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار