رييس سازمان ملي بهره‌وري ايران:
رييس سازمان ملي بهره‌وري ايران تامين يك سوم رشد اقتصادي كشور از محل بهره‌وري را نيازمند ترويج اين مقوله در بخش‌هاي غيردولتي دانست.
کد خبر: ۵۶۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۲ 13 February 2018

به گزارش تابناک يزد، «علي اكبر اولياء» در نشست شوراي معاونين سازمان مديريت و برنامه‌ريزي استان يزد كه با دستور بررسي وضعيت بهره‌وري استان و دستيابي به راهكارهاي ارتقاء بهره وري تشكيل شده بود، با ابراز خرسندي از اينكه سازمان برنامه و بودجه كشور به خاطر كمبود منابع بيش از پيش به مقوله بهره‌وري حساسيت نشان مي‌دهد، گفت: اين رخداد فرصت مناسبي براي ترويج برنامه‌هاي بهره وري در كشور و استانهاست.

وي با يادآوري مواد 4 و 5 قانون برنامه ششم توسعه درخصوص «تأمين حداقل دو و هشت دهم درصد از رشد هشت درصدي اقتصاد از محل ارتقاي بهره‌وري كل عوامل توليد» و «تكليف دستگاه‌هاي اجرايي به استقرار چرخه مديريت بهره‌وري»، ابراز اميدواري كرد تا مجموعه اقدامات در طول سال‌هاي برنامه پنج ساله ششم توسعه به پيشبرد اين احكام بينجامد.

بنابه گزارش ايسنا – منطقه يزد، رييس سازمان ملي بهره‌وري، افزود: اين سازمان پيش‌نويس چرخه استقرار بهره وري را تهيه كرده است و همين طور 12 استان براي تدوين سند استاني بهره‌وري اعلام آمادگي كرده‌اند.

اولياء با تصريح بر اين نكته كه عمق فرهنگ يزد با بهره‌وري گره خورده است، بيان كرد: اجرايي كردن بهره‌وري در دستگاه‌هاي اجرايي نيازمند يك ادبيات مشترك است كه تحقق آن با همت سازمان مديريت و برنامه ريزي ميسر است.

وي همچنين با يادآوري اين كه تامين يك سوم رشد اقتصادي كشور از محل بهره‌وري نيازمند ترويج اين مقوله در بخش‌هاي غيردولتي است، تاكسي‌هاي اينترنتي را يكي از مصاديق اين مهم توصيف كرد كه شركت‌هاي دانش‌بنيان با بكارگيري فناوري اطلاعات توانسته‌اند قيمت تمام شده خدمات را تا 50 درصد كاهش دهند.

رييس سازمان بهره‌وري يكي ديگر از رويكردهاي اين سازمان را به اصطلاح اجرايي كردن طرح «بهره‌وري به شرط چاقو» عنوان كرد و  از بكارگيري ظرفيت نخبگان براي ارائه مشاوره به دستگاه‌ها و بخش خصوصي خبر داد.

اولياء همچنين درخصوص ارتقاي بهره‌وري، شكل گيري ستاد هماهنگي و پايش بهره وري استان را پيشنهاد داد.

«حميدرضا نصيري زاده» رييس سازمان مديريت وبرنامه ريزي استان يزد نيز در اين جلسه، بكارگيري آموزش و تكنولوژي هاي نوين را در بخش خصوصي راهكاري براي ارتقاي بهره وري و كاهش قيمت تمام شده كالا و خدمات عنوان كرد.

وي گفت: بخش خصوصي استان نيازمند داشتن قدرت رقابت در قيمت براي باقيماندن در بازار و به دست آوردن بازارهاي صادراتي است كه تحقق اين مهم نيازمند گسترش بهره‌وري است . 

وي با اشاره به اينكه همگام با كشور، استان يزد يكي از كارگروه‌هاي ستاد اقتصاد مقاومتي را به موضوع بهره‌وري اختصاص داده است، گفت: رياست اين كارگروه در سال اول بر عهده شركت آب منطقه‌اي و در سال دوم فعاليت به اتاق بازرگاني گذارده شد . 

نصيري زاده، يكي از اقدامات پيش نياز براي پيگيري امور مرتبط با بهره‌وري را تقسيم كار در سطوح ملي و استاني عنوان كرد و گفت: اين سازمان از برگزاري دوره‌هاي آموزشي ويژه مديران و كاركنان دستگاه‌ها استقبال مي‌كند.

وي همچنين بر بهره‌گيري از اطلاعات حساب‌هاي منطقه‌اي به منظور سنجش و رصد بهره‌وري تاكيد كرد.

ر بخش ديگري از اين جلسه اعضاي شوراي معاونين و سيدمحمد المدرسي از كارآفرينان و مديران باسابقه استان به اظهارنظر پيرامون مقوله بهره وري پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار