دبیر هیئت تیراندازی استان یزد:
دبیر هیئت تیراندازی استان یزد گفت: با برنامه و ایجاد فضایی مناسب استان یزد را می‌توان به قطب تیراندازی کشور تبدیل کرد.
کد خبر: ۵۶۵۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۱ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، سید علی مختاری حسن‌آباد در گفتگو با خبرنگار فارس در یزد با اشاره به اینکه تیراندازی استان یزد علیرغم کمبودهای فراوان در تجهیزات، فضای مناسب و سلاح طی سال‌های گذشته وضعیت نسبتاً مطلوبی رو در عرصه‌های جوانان، نوجوانان و دانشجویان داشته و این نشان از پتانسیل بالای این ورزش در استان یزد است، گفت: تیراندازی استان یزد باوجود استعدادهای درخشانی که دارد می‌تواند نمایندگان توانمندی در تیم‌های ملی داشته باشد.

وی بابیان اینکه نمایندگان این رشته ورزشی می‌توانند حتی شانس کسب مدال دربازی‌های آسیایی و المپیک را داشته باشند، افزود: این رشته جزء رشته‌های پر شانس استان یزد در این زمینه است.

دبیر هیئت تیراندازی استان یزد تصریح کرد: برنامه عمده ما در چند سال گذشته استعدادیابی و پرورش استعدادهای کشف‌شده در طول سال جهت حضور پررنگ در عرصه ملی به‌مانند سال ۹۵ سال معرفی خانم زهره صادقی که ایشان با موفقیت در قهرمانی کشور، فینال فینالیست‌ها و نهایتاً مدال نقره انفرادی قهرمانی آسیا سال خوبی را پشت سر گذاشتند و در سال جاری خانم سیده زهرا حسینی با موفقیت در رده نوجوانان و قهرمانی در مسابقات آزاد و کشوری حضورشان را در تیم ملی تثبیت کردند.

مختاری با اشاره به اینکه یزد دریای استعداد است و اگر همه ارکان این ورزش به کمک هم کارها را به‌خوبی انجام دهیم ان‌شاءالله این توفیقات بیشتر و بهتر خواهد بود، اظهار داشت: طبق برنامه فدراسیون برای حضور قهرمانی کشور بزرگ‌سالان و جوانان تیم‌ها را آماده کرده‌ایم که بهمن و اسفندماه سال جاری اعزام می‌شوند.

این مسئول تعداد مربیان دارای کارت مربیگری در استان را بالا دانست و اضافه کرد: با توجه به محدودیت فضای آموزشی مربی فعال زیر ۲۰ نفر است و باشگاه‌های فعال ما در تیراندازی استان یزد دانشگاه علوم پزشکی، فولاد آلیاژی، مقاومت، پاس، گاز، صنایع دریایی که هرکدام به نحوی نقشی در تیراندازی استان یزد دارند.

وی بابیان اینکه هیئت فعال تیراندازی با سالن و تجهیزات حرفه‌ای فقط در میبد و تفت وجود دارد که باهمت ورزشکاران و مربیان این دو شهرستان امکانات هرچند محدود شکل‌گرفته است، عنوان کرد: از هیئت تیراندازی میبد تیراندازان خوبی به‌مانند آقای امامی و خانم دهقانی عضو تیم‌های استان یزد هستند.

دبیر هیئت تیراندازی استان یزد با اشاره به اینکه اولین ورزشکار المپیک یزد رو ما معرفی خواهیم کرد، ایجاد و راه‌اندازی سالنی مجهز و با امکانات بروز در شأن ورزشکاران خوب یزدی را از برنامه‌هایی برای ارتقاء این رشته ورزشی برشمرد.

مختاری بابیان اینکه متأسفانه نگاه مسئولین ما چه در صنعت و چه در مدیریت کلان استان به این رشته ایرانی اسلامی نگاه جدی و با برنامه‌ای نیست و همه بضاعت هیئت تیراندازی استان یک سالن ۱۰ خط در امام شهر یزد است که جوابگوی بخش عمده‌ای از شهروندان عزیز یزدی نیست، یادآور شد: اولین راه‌حل ارتقا این رشته ورزشی توسعه زیرساخت‌ها در همه مناطق مرکز استان و شهرستان‌های مستعد است.

این مسئول در ادامه گفت: با زیرساخت مناسب امکان استعدادیابی به شکل فراگیر، پرورش استعدادها، برگزاری مسابقات استانی و منطقه‌ای و ملی برای این ورزش فراهم خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه با برنامه و ایجاد فضایی مناسب استان یزد را می‌توان به قطب تیراندازی کشور تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: از مسئولین استان یزد درخواست دارم این ورزش جدی گرفته شود و توجه ویژه به ابعاد قهرمانی و همگانی این ورزش داشته باشند که این ورزش می‌تواند آرامش و نشاط رو در جامعه ما بیشتر کند چنانچه تیراندازی شرایط سن و سال ندارد؛ اما در المپیک قبل در تیم ملی ارمنستان یک مادر و پسر هم‌زمان عضویت داشتند یا ورزشکارانی باسن‌وسال نزدیک ۵۰ سال سابقه قهرمانی در المپیک رو داشته‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار