مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد مطرح کرد
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد، گفت: در حوزه پیشگیری از تصادفات جای خالی سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها حس می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۰۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمدحسین زارع صبح امروز در نشست هماهنگی سمن‌های حوزه سلامت در استان یزد، با اشاره به بحث پیشگیری از جرم و سمن‌ها، گفت: انجمن‌های تأسیس‌شده در جهت یاری مردم به وجود آمده‌اند و نجات مردم از دغدغه‌های اداری و صراحت کاری آن‌هاست.

وی با برشماری برخی از جرم‌های موجود در حوزه درمان و گستردگی حوزه دندانپزشکی، اظهار داشت: دخالت دندان‌سازها و افرادی که هیچ‌گونه تجربه‌ای ندارند در دندانپزشکی ازجمله این جرائم محسوب می‌شود که در این راستا باید فرهنگ‌سازی در جهت عدم مراجعه مردم به افرادی که مدرک دانشگاهی ندارند صورت گیرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد به دخالت در طب سنتی و وجود افراد بی‌تجربه در این عرصه به‌عنوان یکی دیگر از جرائم موجود اشاره کرد و یادآور شد: در بحث سمن‌ها با توجه به فعالیتی که افراد دارند اگر فعالیت درمانی است علاوه بر مجوزی که از سازمان مردم‌نهاد، استانداری، وزارت کشور و اداره ثبت می‌گیرند، باید در مورد فعالیت درمانی خود نیز مجوز دریافت کنند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

زارع بابیان اینکه انجمن‌های موجود قبل از بیمارستان یا حین بیمارستان به فعالیت می‌پردازند و پس از درمان، انجمن‌ها فعالیت نمی‌کنند، تصریح کرد: این معضلی است که با آن روبرو هستیم به‌عنوان‌مثال با توجه به حجم بالای تصادفات انجمن پیشگیری از تصادف وجود ندارد.

این مقام مسئول با برشماری برخی از وظایف قوه قضائیه، اذعان کرد: از شرح وظایف قوه قضائیه می‌توان به پیشگیری و مجازات و مداخلات قضایی اشاره کرد که درزمینهٔ پیشگیری نیز شورای پیشگیری در آموزش مؤثر بوده و باید فعال شود.

وی در پایان با اشاره به بحث اتباع بیگانه غیرمجاز که در کارت ندارند و باید خدمات درمانی بگیرند، یادآور شد: بیمارانی که هیچ‌گونه هویتی ندارند و فاقد دفترچه هستند به‌عنوان یکی از مشکلات محسوب می‌شود که سمن‌ها دارند که این خود زمینه‌ساز یک سری اقدامات می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار