«درخت آروزها» عنوان ايده‌‌اي محقق شده در شهرستان اردكان از سه سال پيش است كه براساس آن آروزهاي كودكان نيازمند شناسايي و با نصب آنها به صورت نمادين بر روي درختي با همين نام، با كمك خيرين اجابت مي‌‌شوند
کد خبر: ۵۶۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۶ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، «عباس عاصی زاده» مجری این طرح در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا – منطقه يزد، گفت: اين طرح را از سال‌ها قبل با عنوان «بوی عیدی» به منظور اهدای عیدانه به کودکان مستحق در اردكان اجرايي كرديم ولي از سال 94 به شکل جامع‌تری به همراه جشن و شادی در آستانه عید نوروز برزگزار مي شود.

وي هدف اصلی برگزاری این طرح را کاهش فاصله میان نیازمندان و خیران و نشان دادن چهره فقر به افرادی که می‌توانند با بضاعت مالی خود از فقرا حمایت کنند، ذكر كرد.

عاصي‌زاده در اين باره خاطرنشان كرد: بسیاری از کودکان فقیر حتی از گرفتن یک عیدی ساده به ‌عنوان خاطره‌ای ماندگار محروم هستند که امیدواریم اجرای طرح «درخت آرزوها» بتواند نوروز خاطره‌انگیزی را برای آن‌ها رقم بزند . 

این فعال اجتماعی با اعلام این که کودکان باید از دوران کودکی خود واقعیت‌های جامعه را بشناسند و برای رفع آن تلاش کنند، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم کودکان دارای تمکن مالی یا شرایط اقتصادی خوب و متوسط را نيز از طريق اين طرح با چهره فقر آشنا کنیم و از هم‌اکنون آنها را در همدلی و همیاری با خانواده‌های نیازمند به کار گیریم . 

وی فقر را بزرگترین عامل بروز آسیب‌های اجتماعی  در جامعه دانست و افزود: فقر گاهاً مشکلات و آسیب‌های جدی روانی، احساس حقارت و حالاتی شبیه به افسردگی را در افراد ایجاد می‌کند که امیدواریم با اجرای طرح‌های مختلفي نظير درخت آرزوها بتوانیم از بروز این آسیب‌ها نيز جلوگیری کنیم . 

به گفته عاصي‌زاده، طرح درخت آرزوهای امسال، پنجشنبه هفدهم اسفند‌ماه همزمان با شب میلاد فاطمه الزهرا(س) و با حضور هنرمندان برجسته کشوري و استاني و همچنين عموم مردم در پارک آزادی اردکان برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار