با افزایش تنبیه بدنی دانش‌آموزان از سوی آموزگاران در گوشه و کنار کشور، یک نماینده مجلس از باز شدن پرونده این تنبیه ها در مجلس خبر داد.
کد خبر: ۵۶۴۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱ 12 February 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛

علی رستمیان، نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با جام جم آنلاین اعلام کرد: با توجه به اخبار و گزارش های دریافت شده از روند افزایشی تنبیه بدنی دانش‌آموزان توسط برخی از آموزگاران بخصوص در مقطع دبستان کمیسیون اجتماعی تصمیم‌گرفته است در اولین فرصت به این موضوع رسیدگی کند.

رستمیان در ادامه افزود: اگرچه درباره تنبیه بدنی دانش آموزان قوانین و تبصره‌های مشخصی صادر شده است اما بنا به دلایلی تاکنون این قوانین از سوی مجریان آن و مسئولان واحدهای آموزشی نادیده گرفته شده که لازم است در این زمینه تصمیم‌گیری جدید صورت پذیرد.

وی با اشاره به اهمیت بروز روزرسانی قوانین در این زمینه به جام جم آنلاین گفت: در نگاه اول باید به این نکته توجه داشته باشیم که شاید قوانین موجود شفافیت کاملی ندارند که در روند اجرای آنها شاهد مشکلاتی هستیم به همین دلیل با درنظر گرفتن مشغله رسیدگی به لایحه بودجه در مجلس کمیسیون اجتماعی تصمیم گرفته است پس از پایان رسیدگی به بودجه این مهم را بررسی و کارشناسی کند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: در بررسی این مشکل ممکن است از مسئولان مربوطه سئوال‌هایی داشته باشیم که در صورت لزوم از آنها دعوت می‌کنیم برای پاسخگویی به کمیسیون آمده و نسبت به شفاف سازی مشکلات پاسخ دهند.

رستمیان افزود: کمیسیون اجتماعی دقیقا اخبار مربوط به این گونه اتفاقات را زیر نظر گرفته و اگر تاکنون درباره آن اظهار نظر یا اقدامی نکرده به معنی بی‌تفاوتی نبوده بلکه حجم بالای کار در دوران رسیدگی به لایحه بودجه سال 97 تنها دلیل بوده اما تمامی اسناد و مدارک مورد نظر را جمع‌آوری کرده است تا با تصویب لایحه بودجه فرایند رسیدگی به معضل تنبیه بدنی دانش‌آموزان را در دستور کار خود قرار دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار