امام‌ جمعه ابرکوه تاكيد كرد؛
امام‌جمعه ابرکوه ضمن گلايه از کم‌لطفی‌های مسئولان به اين شهرستان، نمونه بارز آن را كم‌توجهي به سرو كهنسال ابركوه ذكر كرد.
کد خبر: ۵۶۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵ 12 February 2018

حجت‌الاسلام «سید ابراهیم حسینی» در جمع مردم این شهرستان با تاكيد بر لزوم  توسعه صنايع پاک در ابركوه، اظهار کرد: همه مردم و مسئولان باید با اتخاذ موضع واحد، شهرستان ابرکوه را به سمت صنايع پاک و غیر آلاینده سوق دهند.

وي افزود: زمانی که در شهرستان، ظرفیت توسعه صنعت پاک را داریم، دلیلی ندارد به دنبال صنایع آلاینده باشیم و به بهانه رونق کار به ‌سلامت نسل آینده، آسیب‌رسانی کنیم . 

حجت‌الاسلام حسینی با بیان این که پیشینه فرهنگ و تمدن ایران در ابرکوه متجلی است، ادامه داد: اگر موضع ما حمایت از ارزش‌های میراثی شهرستان است باید به آن جمله مقام معظم رهبری در سفرشان به ابرکوه كه آن را شهر کهن و از مناطق نامدار و با نشان کشور عنوان كردند، رجوع كنيم و در همين راستا نيز انتظار داریم كه از این شهرستان که در نقطه تلاقي سه راس مثلث طلایی گردشگري كشور قرار دارد، حمایت انجام شود.

وي با تأکید بر این که سرمایه‌های عظیم میراثی در بخش‌ بهمن به واسطه کم‌لطفی‌ها و بی‌توجهی‌ها در حال انهدام و از دست رفتن است، نمونه كم‌مهري مسئولان به اين شهرستان را سرو كهنسال ابركوه ذكر كرد و گفت: این درخت کهنسال که آن را پيرترين موجود زنده دنیا نيز مي‌دانيم، در هر کشور دیگري قرار داشت، آنچنان در كانون توجه قرار داشت كه به واسطه آن درآمد‌هاي سرشاري نصيب كشورشان مي‌كردند و اين در حالي است كه ما تازه در حال یاد کردن از این تجسم مقاومت هستیم . 

وی با اشاره به سفر تعجیلی سلطانی‌فر ريیس سابق میراث فرهنگی کشور به ابرکوه در اردیبهشت 94، افزود: در سفر اخیر «علی‌اصغر مونسان» معاون ريیس‌جمهور و ريیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور درخواست شد تا به مسئولان قبلي تأسی نکنند و وعده حضورشان در ابرکوه به لیست هزار وعده خوبان اضافه نشود.

امام‌ جمعه ابرکوه همچنين با اشاره به شنیده‌هایی که حاکی از دیدار‌هاي شهرستانی رئیس‌جمهور در سفر قريب الوقوع به يزد دارد، از ارائه درخواست براي سفر دكتر روحاني به ابركوه خبر داد و گفت: البته ممکن است نمایندگان بانفوذ اجازه ندهند كه نوبت به ابرکوه برسد مگر این که معجزه‌ای صورت گیرد . 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار