رییس دانشگاه یزد با بیان این‌که استان یزد رتبه دوم کشور در جذب دانشجو را به خود اختصاص داده است،‌گفت: در حال حاضر بیش از 80 هزار دانشجو در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.
کد خبر: ۵۶۴۸۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 12 February 2018

«محمدصالح اولیاء» در نشست روئسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان با بیان این‌که در حال حاضر 80 هزار دانشجو در یزد مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: استان یزد به لحاظ نسبت دانشجو به جمعیت شهری رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به سهم تولید اقتصادی در استان یزد، افزود: نیروی انسانی فرهیخته و نخبه استان در حوزه‌های مختلف نظیر علمی، فرهنگی و اقتصادی نقش مهمی در توسعه اقتصادی ایفا می‌کند.

رییس دانشگاه یزد در ادامه با اشاره به وجود برخی مشکلات و معضلات در دانشگاه‌های استان و کشور، ‌گفت: مهاجرت نخبگان و ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های یزد از جمله مهمترین چالش‌های دانشگاه‌های استان هستند.

اولیاء با اشاره به ظرفیت‌های خالی دانشگاه‌های یزد،‌تصریح کرد: تعدد مراکز عالی در کل کشور، تمرکز بیش از حد آموزش عالی در تهران از عوامل زیاد شدن ظرفیت‌های خالی در دانشگاه‌های استان یزد است و به طور قطع دانشگاه‌ها در تهران اجازه خالی ماندن ظرفیت‌های دانشگاه‌های خود را نمی‌دهند .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط استان تهران، می‌توانیم با تمرکز بر دانشگاه‌های استان‌های دیگر، چالش‌ها و مسائل در تهران را کاهش دهیم و بدون شک این کار به نفع نظام آموزش عالی نیز است .

وی در پایان تأکید کرد: بحث کیفیت هم در کنار بهره‌وری مطرح می‌شود که در کنار آن نگرانی در بحث کیفیت هم داریم که با اتخاذ تصمیمات جدی نیاز داریم که در حوزه کیفیت هم پیشرفت داشته باشیم .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار