رئیس مجمع آموزش عالی استان یزد مطرح کرد:
رئیس مجمع آموزش عالی استان یزد بر لزوم تمرکززدایی مراکز آموزش عالی و دانشگاهی از پایتخت تأکید کرد و افزود: این موضوع باید موردتوجه جدی مسئولین قرار بگیرد.
کد خبر: ۵۶۴۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، محمد صالح اولیا شامگاه یکشنبه در نشست معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با مسئولین دانشگاهی استان  یزد در محل سالن اندیشه استانداری با اشاره به تحصیل حدود 80 هزار دانشجو در دانشگاه‌های استان یزد، تصریح کرد: استان یزد ازنظر نسبت دانشجو به جمعیت استان، رتبه دوم کشور را دارا است.

رئیس مجمع آموزش عالی استان یزد با اشاره به مزیت‌ها و توانمندی‌های استان یزد در عرصه آموزشی و علمی، یادآور شد: استان یزد ازلحاظ تعداد نخبگان نسبت به جمعیت نیز رتبه دوم و ازنظر تعداد نسبی شرکت‌ها دانش‌بنیان نیز رتبه سوم کشور دارا می‌باشد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، رئیس دانشگاه یزد اضافه کرد: در کنار این مزیت‌ها تأثیرگذاری نیرو انسانی استان، هم در حوزه علم و فرهنگ و هم در عرصه آموزش قابل‌توجه است.

اولیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات و معضلاتی که نظام آموزش عالی کشور و به‌تبع آن نظام آموزش عالی استان با آن مواجه است، اذعان کرد: مهاجرت نخبگان و خالی ماندن ظرفیت‌های دانشگاهی ازجمله مهم‌ترین این معضلات است.

رئیس مجمع آموزش عالی استان یزد با تأکید بر لزوم بازنگری و ایجاد تحول در نظام آموزش عالی کشور بیان داشت: تمرکززدایی مراکز آموزش عالی از پایتخت نیز موضوعی است که باید موردتوجه جدی مسئولین قرار بگیرد.

رئیس دانشگاه یزد در این راستا اضافه کرد: تحقق این مهم گام اساسی در تعادل بخشی جمعیتی کشور نیز به شمار می‌رود.

تأکید بر لزوم افزایش بهره‌وری در آموزش‌های دانشگاهی و ضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نخبگان جوان دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف از دیگر نکات مطرح‌شده توسط رئیس مجمع آموزش عالی استان یزد در این نشست بو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار