عضو شورای شهر یزد مطرح کرد:
عضو شورای شهر یزد با اشاره به اینکه هوشمند سازی شهرها فرصت‌های جدید کسب‌وکار و رونق اقتصاد دانش‌بنیان را به همراه خواهد داشت، به اقدامات انجام‌شده در این حوزه در جهان شهر یزد اشاره کرد.
کد خبر: ۵۶۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 12 February 2018

به گزارش تابناک یزد، حمیدرضا قمی شامگاه یکشنبه در نشست معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با مسئولین دانشگاهی استان یزد در محل سالن اندیشه استانداری با اشاره به اجرای پروژه‌ها و طرح‌های هوشمند سازی شهری، در جهان شهر یزد؛ تصریح کرد: هوشمند سازی شهرها فرصت‌های جدید شغلی و رونق کسب‌وکار را برای شهرها به دنبال خواهد داشت و توجه به این مهم رونق اقتصاد دانش‌بنیان را نیز به ارمغان خواهد آورد.

عضو شورای شهر یزد با اشاره به رشد جمعیت شهرنشین و ضرورت توجه به عرصه مدیریت شهرها با بهره‌گیری از سیستم‌های هوشمند، تصریح کرد: کمک و توجه ویژه دولت به این عرصه خطیر و تأمین زیرساخت‌ها و حمایت از فعالان این حوزه باید موردتوجه جدی قرار بگیرد.

بنابه گزارش خبرگزاری فارس از یزد، عضو هیئت‌مدیره صندوق پژوهش و فناوری استان ادامه داد: یزد در بحث هوشمند سازی شهری، موفقیت‌های خوبی را به دست آورده و در این حوزه می‌تواند به‌عنوان الگویی در کشور مطرح شود.

این فعال حوزه فناوری اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود  با انتقاد از عدم وجود زیرساخت‌های قانونی جهت توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، تصریح کرد: در مواردی که قانون هم وجود دارد، بعضاً شاهد این هستیم که این قوانین توسط برخی شرکت‌ها دولتی نادیده گرفته می‌شود.

قمی با اشاره به اینکه قانون حمایت از پدیدآورندگان نرم‌افزار  که حدود 20 سال پیش به تصویب رسیده همچنان با اعمال سلیقه از سوی برخی مسئولین بخش‌های دولتی نادیده گرفته می‌شود، اظهار داشت: قوانین باید موردتوجه جدید قرار بگیرند و همچنین قوانین این حوزه باید تقویت و محکم‌تر شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار