رئیس اتاق بازرگانی یزد با اشاره به اینکه مردمی‌ترین انقلاب، انقلاب اسلامی ایران بوده است گفت: انتظارات از دولت بسیار زیاد و طرف مقابل که مردم باشند خیلی خود را موظف به انجام امور نمی‌دانند.
کد خبر: ۵۶۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 11 February 2018

محمد رضا قمی در جمع فعالان اقتصادی استان یزد و با حضور محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس جمهور با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به ارتباطات بین ملت و دولت اظهار داشت: ملت‌ها بسته به تاریخ، همه امور را از وظایف دولت‌ها می‌دانند و دولت‌ها هم قبول کردند که در تمام امور دخالت و مدیریت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد خاطرنشان کرد: در مجموع دولت‌ها پذیرفته‌اند که مسئولیت دارند و باید تمام مشکلات را بررسی کنند که این مسئله نشان از سستی و همبستگی ملی است و به جرئت می‌توان گفت که مردمی‌ترین انقلاب، انقلاب اسلامی ایران بوده است.

وی با بیان اینکه متأسفانه بین دولت و ملت شکاف ایجاد شده است گفت: به همین دلیل انتظارات از دولت بسیار زیاد و طرف مقابل که مردم باشند خیلی خود را موظف به انجام امور نمی‌دانند.

زمانی قمی اضافه کرد: اگر به مسئله توسعه که از سال‌ها پیش در کشور مطرح می‌شود در کدام برنامه شاهد بودیم که بحث توسعه به یک گفتمان و یک نیاز ملی تبدیل شده باشد این به معنای جدایی برنامه‌های توسعه‌ای کشور از فضای عمومی جامعه است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان یزد با تأکید بر اینکه تک تک اعضای جامعه باید در شکل گیری این هدف یعنی برنامه توسعه در نقش خود سهیم باشند اظهار داشت: این امر مستلزم تبدیل برنامه‌ریزی برای توسعه به یک گفتمان عمومی و نیاز همگانی است.

بخش خصوصی همراه و پشتیبان دولت است

سیدعلی اکبر کلانتر نیز در این مراسم اظهار داشت: نرخ ارز از سال 90 تا کنون پنج برابر شده و 20 درصد هزینه واردات نیز افزایش یافته که بر قیمت تمام شده تولید اثر بسیاری گذاشته است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان اینکه ما باید برای وام خود مالیات پرداخت کنیم گفت: ما برای خرید مواد اولیه که فاکتور می‌گیریم نیز باید مالیات پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره تحریم و رکود شدید، مالیات بر ارزش به تولید کننده تحمیل شد و این مسئله باعث شده هزینه کسب و کار در کشور بالا برود.

کلانتر با اشاره به اینکه با این هزینه‌ها چگونه می‌توان در بازار رقابت کرد افزود: رکود در بسیاری از موارد هنوز حذف نشده و این مسئله خود مشکل اساسی برای تولید کنندگان در کشور ایجاد کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد افزود: کارگروهی در استان‌ها تشکیل و نمایندگان بخش خصوصی و دادستانی حضورداشته باشند تا بتواند برای شرکت‌هایی که با مشکل روبه رو شدند و در حال ورشکستگی است تصمیم گیری شود.

وی خاطرنشان کرد: بانک‌های خصوصی و مؤسسات تعاونی، اعتباری به مبلغ شش هزار میلیارد تومان سپرده مردم را جذب کردند و تنها کمتر از دو هزار میلیارد تومان را به عنوان تسهیلات به مردم دادند که باید نسبت به این مسئله نیز توجه شود.

کلانتر با اشاره به اینکه تیم اقتصادی دولت دست چند نفر است گفت: انسجام تیم اقتصادی فراموش نشود تا مشکلی در کشور ایجاد نشود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد در پایان با اشاره به اینکه تا کنون زمان را از دست داده و از دست می‌دهیم و باید انسجام داشته و اختلافات را کنار بگذاریم اظهار داشت: بخش خصوصی همراه دولت است و کارهای بزرگی در این سالها انجام شد پس باید بیشتر نسبت به بخش خصوصی توجه شود و دولت نیز بداند که بخش خصوصی همراه و پشتیبان دولت است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار