امام جمعه موقت یزد در گفت‌وگو با ايسنا:
امام جمعه موقت یزد يكي از مهمترين تفاوت‌هاي نظام مقدس انقلاب اسلامي با دوران ستمشاهي را مردمي بودن آن خواند و تاكيد كرد: فاصله افتادن بين مسئولان و مردم از ارزش‌هاي انقلاب مي‌كاهد.
کد خبر: ۵۶۳۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 07 February 2018

به گزارش تابناک یزد، حجت الاسلام «محمد حسن معزالدینی» به نقش روحانيت به ویژه سومين شهيد محراب آیت‌الله صدوقی در مبارزات انقلابي مردم يزد عليه رژيم ستمشاهي پهلوي اشاره و اظهار کرد: کنترل و هدايت صحيح مردم در چارچوب اهداف انقلاب را مي‌توان مهمترین نقش روحانیت در دوران جنبش‌هاي انقلابي مردم عليه حكومت جور پهلوي دانست.

وی ارتباط بسیار قوی آيت‌الله شهيد صدوقي با مردم و تمام اقشار جامعه در آن دوران را يادآور شد و افزود: اين ارتباط به نحوي بود که حتي یک پیام سومين شهيد محراب نيز می‌توانست تمام مردم را در بر بگیرد لذا بسیاری از مخالفان مانند دژبانی و ژاندارمری از جایگاه ایشان در میان مردم به شدت در هراس بودند.

بنا به گزارش خبرنگار ایسنا - منطقه یزد، اين روحاني مبارز به سخنراني‌هاي هر شب شهید صدوقی در مسجد حظیره كه  مهمترین پایگاه سیاسی انقلاب در یزد محسوب مي‌شد نيز اشاره و تاكيد كرد: اعتماد شکل گرفته در میان آيت الله صدوقي و مردم را مي‌توان مهمترن عامل موفقیت جنبش‌های انقلابی در یزد نام برد.

حجت الاسلام معزالدینی در ادامه یزد را به لحاظ آسیب‌های ناشی از فرآیند تکامل انقلاب در مقايسه با دیگر شهرها و استان‌هاي كشورمان داراي وضعيت بهتري دانست و در اين باره گفت: آسیب‌های انسانی و خسارت به اموال عمومی در جريان انقلاب به واسطه مدیریت شهید آیت‌الله صدوقی در یزد بسيار اندك اتفاق افتاد و حتي سعي مي‌شد كه از هدر رفت انرژی و آسیب اموالی در جريان توزيع اعلامیه‌های سخنان امام و تصاویر ایشان نیز جلوگیری شود.

وي يكي از ویژگی مهم يزدي‌ها در جريان مبارزات انقلابيشان را تدين آنها دانست و بيان كرد: انقلاب در یزد به دلیل تدین مردم خيلي زود در مسیر درست خود قرار گرفت و باعث همراهی صحیح و مستقیم مردم در این راستا شد . 

وی همه را در حفظ اين انقلاب و ارزش‌هاي آن مسئول خواند و گفت: البته اگر كوتاهي‌ هم شده باشد، ناشي از ضعف عملكرد مسئولان بوده و مردم حق دارند در چارچوب دین و قانون به اين عملكرد معترض باشند.

حجت الاسلام معزالدینی ادامه داد: اگر نيازي از مردمان در 30، 40 سال بعد از انقلاب به حق برآورده شده كه بايد انجام مي‌شده ولي اگر ناحق نيز اقدامي صورت گرفته، باید مسئولان در قبال آن توضيح دهند.

وی يكي از مهمترين تفاوت‌هاي نظام مقدس انقلاب اسلامي با دوران ستمشاهي را مردمي بودن آن خواند و تاكيد كرد: ارتباط مردم و مسئولان مهمترين ركن اين انقلاب است و  فاصله افتادن بين اين دو از ارزش‌های انقلاب مي‌کاهد . 

امام جمعه موقت يزد با بيان اين كه در صورت فاصله افتادن بين مردم و مسئولان اساساً تفاوتي بين انقلاب و حكومت قبل باقي نخواهد ماند، به گشايش فضای جامعه نسبت به گذشته اشاره و اظهار كرد: روحانیت، ائمه جمعه و مسئولان بايد مردمی‌تر عمل كنند و موانع بین خود و مردم را رفع کنند چرا که مردم برای همین انقلاب کردند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سیدهادی علوی تفتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۹
فعلا گه مسولان در اداراتشان هر روز جلسه دارند..وقت اضافی جهت رسیدگی به مشکلات مردم ندارند..

صبر میکنیم تا حضرت صاحب الامر بیایند. اللهم عجل لولیک الفرج...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار