وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که اجرای یکی از ۲۶ طرح تکاپو، ۲۵۰ شغل در یزد ایجاد کرده است.
کد خبر: ۵۶۲۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱ 07 February 2018

محمدجواد آذری جهرمی دقایقی قبل در آیین افتتاحیه 982 پروژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته شاخص توسعه فناوری استان یزد در رتبه شش قرار گرفت و با پروژه‌های افتتاحی که انجام شد، قطعا این شاخص افزایش پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه تعداد زیادی پروژه برای افتتاح لیست شده و هزینه‌های بسیاری برای آن انجام شده، را باید برای مردم ملموس کنیم و توضیح کامل در ارتباط با آن بیان کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: به واسطه تلاش‌هایی که در یک سال گذشته انجام شد، تمام شهرها در استان یزد زیر پوشش نسل سوم و چهارم خدمات ارتباطی قرار گرفتند و این موضوع نمونه شاخص عدالت اجتماعی است.

آذری جهرمی گفت: در حال حاضر 256 روستای استان یزد خدمات دو اوپراتور ایرانسل و رایتل را در دسترس دارند و خدمات آنها به صورت رقابتی به مردم این روستاها ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هنوز ما در استان یزد 28 روستا داریم که فاقد هرگونه فناوری اطلاعاتی هستند و باید برای رفع مشکل ارتباطی این روستاها اقدامات لازم انجام شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با این وجود با اقدامات انجام شده، حدود 90 درصد روستاهای استان یزد به خدمات ارتباطی مجهز شدند و معنای این موضوع این است که یزد در این حوزه پیش رو است.

آذری جهرمی افزود: دولت در برنامه ششم توسعه موظف شده که 90 درصد روستاها به خدمات ارتباطی مجهز شوند و یزد الان به این آمار دست پیدا کرده است.

وی افزود: یکی از مواردی که برای ما بسیار ارزشمند است و در یزد وجود دارد این است که روحانیت از ما مطالبه فضای مجازی داشته باشد و این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای است که در استان یزد وجود دارد.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اگر ما صرفا توسعه زیرساخت‌ها را مد نظر قرار دهیم و به توسعه محتوا و فرهنگ‌سازی توجه نداشته باشیم، به این معنی است که فضا را آماده کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: آن اتفاق و انقلابی که باید فراهم شود که رونق اقتصادی در جامعه به وجود آید و توسعه در زمینه‌های مختلف را شاهد باشیم، استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات و خدمات است.

وی تاکید کرد: یکی از اتفاقات خوبی که مجموعه وزارت خانه‌های کار و ارتباطات و استانداری‌ها و دانشگاه‌ها و ادارات مختلف انجام دادند، طرح تکاپو بود که تنها اجرای یکی از 26 تفاهم نامه این طرح، منجر به ایجاد 250  شغل در شهر یزد بوده و توانسته چهار بازار استان‌های منطقه‌ای را جذب کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار