رییس نظام پرستاری استان:
رییس هیات مدیره نظام پرستاری یزد با بیان اینکه دو هزار و 600 پرستار در مراکز درمانی استان مشغول به فعالیت هستند گفت: با این وجود هنوز برخی از بخش های بیمارستانی با کمبود پرستار روبروست.
کد خبر: ۵۵۶۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۵ 23 January 2018

به گزارش تابناک یزد، دکتر محمد علی دهقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت ولادت حضرت زینب کبری (س) بدون اشاره به تعداد پرستار مورد نیاز افزود: بیش از دوم سوم پرستاران استان، زن هستند.
وی اظهار کرد: به علت کمبود پرستار، برخی از بخش های بیمارستانی راه اندازی نشده و به همین علت، پرستاران مجبورند دو شیفته یا سه شیفته اضافه کاری اجباری داشته باشند.
دهقانی از تاخیر در پرداخت کارانه و اضافه کاری های پرستاران که به گفته او حدود 11 ماه تاخیر دارد ابراز ناخرسندی کرد و گفت: پرستاران به عنوان قشر زحمتکش و پرتلاش در طول شبانه روز مشغول خدمت به مردم هستند و حرفه پرستاری سختی‌ های زیادی دارد و این قشر نقش مهمی در حفظ سلامت جامعه ایفا می‌ کنند.
وی افزود: مسوولان باید توجه بیشتری به پرستاران داشته باشند تا آنها با آسودگی خاطر و آرامش بیشتر بتوانند به وظیفه خودشان در قبال مردم به نحو احسن عمل کنند.
وی افزود: مشکلات پرستاران فقط بحث مادی نیست بلکه هنوز این قشر به خوبی دیده نمی شوند و عده ای نمی خواهند نقش آنها در درمان را باور کنند.
وی اضافه کرد: به مناسبت روز پرستار برنامه های مختلفی در سطح بیمارستانهای استان برگزار می شود و نظام پرستاری هم سعی دارد که جشن در خوری برای این قشر پر تلاش برگزار کند.
در استان یزد مجموعا 20 بیمارستان وجود دارد که از این تعداد 14 مورد آن زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستند.
140 هزار پرستار در کشور در شغل مقدس پرستاری فعالیت می کنند . روز ولادت حضرت زینب کبری (س) روز پرستار نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار