یک عضو شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که کمیسیون ماده 100 اثرگذاری لازم برای کاهش تخلفات ساختمانی را نداشته است، گفت: تناقض‌ها و عدم وحدت رویه در احکام کمیسون ماده ۱۰۰ شبهه تبعیض و نارضایتی برای مردم ایجاد می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶ 22 January 2018

به گزارش تابناک یزد «حمیدرضا قمی» در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که عدم آگاهی مردم از مصادیق تخلفات ساختمانی یکی از مهمترین دلیل افزایش آمار

 تخلفات ساخت و ساز در یزد است، ‌اظهار کرد: اطلاع رسانی گسترده برای مردم در این خصوص ضروری است.

وی با بیان این‌که تناقض‌ها و عدم وحدت رویه در احکام کمیسون ماده ۱۰۰ شبهه تبعیض و نارضایتی برای مردم ایجاد می‌کند، افزود: لازم است برای این مهم رسیدگی عاجل صورت گیرد و اقدامی که موجب رضایت مردم باشد داشته باشیم .

عضو شورای شهر یزد با بیان این‌که راهکارهای گوناگونی طی چند طرح به شورا ارائه شده که در حال بررسی است،‌گفت: مکانیزه شدن پروانه ساختمان، تسهیل فرایند صدور پروانه ساختمانی، کاهش هزینه‌های صدور پروانه و افزایش نرخ عوارض تخلفات از جمله راهکارهای ارائه شده در خصوص کاهش آمار تخلفات ساختمانی است .

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ساماندهی تابلوهای تجاری در سطح شهر، گفت: از ابتدای کار شورا همه اتفاق نظر داشتند تا برای تابلوها استاندارد تعریف کنند تا این وضعیت نابسامان رسیدگی و ساماندهی شود .

وی با بیان این‌که هنوز الگویی برای اندازه و استاندارد تابلوهای سطح شهر معرفی نشده است، تصریح کرد: بسیاری از مردم  وقتی در کمیسیون ماده ۷۷ برای رسیدگی به تخلفاتشان می‌آیند آگاهی ندارند که نصب تابلو به شکلی که مورد استفاده بوده دارای اشکال است و متاسفانه ما با وضع عوارض و جریمه در واقع نازیبایی شهر را می فروشیم که این هم موجب ناراحتی و نارضایتی مردم می شود .

قمی با تقدیر از برخی کسبه که نسبت به ساماندهی در این زمینه اقدام کردند، گفت: باید یک استراتژی و راهبرد درست و شفاف داشته باشیم و با آگاهی وسیع در سطح شهر و بین مردم همچنین هماهنگی بین دستگاه های داخلی شهرداری صورت گیرد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار