نماینده مردم یزد در مجلس:
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تخلفات ساختمانی باید از ۸۰ درصد به صورت پلکانی کاهش یابد، گفت: تخلفات ساختمانی محل درآمدی برای شهرداری نبوده و نیست.
کد خبر: ۵۵۵۵۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰ 22 January 2018

«سیدابوالفضل موسوی‌بیوکی» با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که بیش از ۵۰ درصد مراجعان ما در زمینه مدیریت شهری مشکل دارند، اظهار کرد: باید هماهنگی بیشتری در این زمینه داشته باشیم و مشکلات و مسائل را نیز پیگیری کنیم .

وی در ادامه خواستار توجه جدی شورای شهر به عملکرد کمیسیون ماده ۱۰۰ برای کاهش تخلفات شد افزود: تجربیاتی که در این موضوع در شهرهای دیگر وجود دارد باید مورد استفاده قرار گیرد .

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین لازم است بین دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان نظام مهندسی ساختمان و شهرداری هماهنگی صورت گیرد و مهندسان ناظر نیز در این زمینه جدی‌تر برخورد کنند تا اتفاقات خوبی در استان رقم بخورد.

موسوی بیوکی با اشاره به لزوم ساماندهی کمیسیون ماده ۱۰۰ در زمینه کاهش تخلفات ساختمانی است، تصریح کرد: در شورای شهر چهارم نشستی را با سازمان نظام مهندسی در این زمینه داشتیم و به وفاقی رسیدیم تا کنترل ساخت و سازها موثرتر باشد .

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که تمامی دستگاه‌های ذیربط که در ساخت و ساز نقش دارند باید در این زمینه ورود کنند، گفت: این‌که ساخت و سازهای یزد دارای تخلفات ساختمانی است و این تخلفات به منبع درآمد برای شهر تبدیل شده قابل نقد است و نباید چنین چیزی در شهر داشته باشیم .

موسوی بیوکی با تاکید بر این‌که تخلفات ساختمانی را باید از ۸۰ درصد به صورت پلکانی کاهش دهیم، تصریح کرد: باید بدانیم که تخلفات ساختمانی محلی از درآمد نیست و این تخلفات باید به کمترین میزان ممکن برسد .

وی با بیان این‌که در دوره قبل شورا، شهردار یزد یکی از بهترین منابع درآمدی را دریافت جرائم و عوارض از این محل می‌دانست، خاطرنشان کرد: به نظر من بزرگترین اشتباه همین بوده که این مبالغ به عنوان درآمد شهری دیده شده و برای کاهش تخلفات، کار جدی صورت نگرفته است .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار