رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از تحصیل بیش از ۵ هزار نفر در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۵۵۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱ 21 January 2018

محمدرضا میر جلیلی ظهر امروز در نشست مشترک استاندار یزد با روسای دانشگاه‌های استان که در سالن حمیدیا استانداری برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از سال 1362 به‌عنوان اولین دانشگاه بعد انقلاب در یزد تشکیل شد اظهار داشت: تعداد دانشجوی اولیه 30 نفر بود و الان بیش از 5 هزار نفر در 11 مجموعه به تحصیل می‌پردازند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ادامه داد: بر اساس بعضی رتبه بندی‌ها در کشور رتبه هشتم و بعضی رتبه بندی‌های دیگر چهارم کشور هستیم و بعد انقلاب در زمان رتبه بندی، روی تیپ قرار گرفتیم که همه این‌ها نشان از فعالیت‌های خوبی است در این مجموعه انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه بیش از 20 سال در حوزه زنان و زایمان فعالیت داریم خاطر نشان کرد: از نظر وضعیت آموزشی جایگاه نیز در کشور رتبه خوبی را داریم به این صورت که سال گذشته از 13 نفر رتبه برتر دانشجویان کشور 3 نفر از یزد بود و در سه سال گذشته 7 دانشجوی برتر کشوری را از دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد بودند و به‌نوعی هر ساله در مسابقات و المپیادهای مختلف دانشجویان حائز رتبه داشتیم که نشان از فعالیت‌های خوب آموزشی استان یزد است.

میرجلیلی اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل اینکه در بحث آموزشی توانستیم رتبه خوب کشوری را کسب کنیم این است که نیروهایمان بومی هستند و نیروهای غیربومی آمار زیادی در دانشگاه علوم پزشکی استان ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه دو برابر تعداد بیمار در استان یزد تخت داریم افزود: در حال حاضر 3 هزار تخت فعال داریم که با وجود دو برابری ظرفیت اما هیچ‌گاه تخت‌ها خالی نیستند زیرا بیماران غیربومی نیز به علت وضعیت مناسب استان یزد در عرصه بیماری و سلامت به استان سفر می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در استان نیز فعال است گفت: تقریباً 1400 تخت خصوصی در استان وجود دارد و 55 درصد تخت‌های شهر یزد خصوصی هستند که باعث رتبه خوب در کشور شده است.

میر جلیلی رتبه استان یزد را در زمینه بهداشت در کشور رتبه سوم اعلام و تصریح کرد: استان یزد در زمینه زیرساخت‌های پزشکی نیز از استان‌های برتر کشور است به این صورت که در زمینه بهداشت مرتباً سندهای سلامت استان بروز می‌شود و در کشور پیشرو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به اینکه در زمینه‌های تولید مثل، طب کار، مرکز دیابت و قلب و عروق در کشور از سرآمدها هستیم تصریح کرد: در زمینه تولید مثل نه تنها در کشور بلکه در منطقه نیز بسیار شاخص عملکرد کردیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار